Vi går framåt

 
 
 
 20120828
Fatima & Leila
Grattis
Det är frågan i dag
har inte hittat någon ännu.
 
 
Jag har då varit uppe den 05.30 bar för att jag kan :)
Gjort det jag alltid gör på morgonen:)
Hunnit med att tjafsa med Robin, som har ont i huvudet.
Och förstås tvättstugan i tre timmar.
En helt vanlig dag när man är ledig.
 
 
Satte mig för att titta vad docktorena hade att förtella.
Handla om inplantage och att ändra sitt utseende.
En tjej ville se ut som Barbie,
lite plastig eller hur.
 
 
Sen tog jag mig en fika och fundera
varför min mobil är så tyst,
hehehe
Den ligger i mitt skåp på jobbet.
Glömde den i går när jag sprang hem för att åka med Robin.
Typiskt mig en smula.
 
 
Har bråkat med kommunen om busskort till
Saga, kommunen anser att hon skulle gå
på Storvret skolan,
skulle inte tro de, den ska vara nerlagd också.
Så då får dom komma med ett annat argument.
Jag överlåter detta till socialmyndigheten.
 
 
Jag trodde jag skulle få besök av dottern i dag,
 men ingen kom.
Så nu inväntar jag på att socialmyndigheten kommer.
Dom ska ju alltid komma på besök
en gång i månaden.
 
Det blir kyckling i dag och det är ju gott,
Vi har ett skolmöte i dag också.
Tar och övningskör en smula i dag.
Hoppas jag ska fråga gubben när han dyker upp.
 
 
Dagens namn
 

Elisabeth

Elisabet (Elisabeth, Elizabeth med flera stavningar) är ett kvinnonamn med hebreiskt ursprung (Elisheba) som betyder "Gud är fullkomlighet" även "Gud är min ed".

Elisabet är ett av de allra vanligaste kvinnonamnen i Sverige, för närvarande på andra plats efter Maria, om man räknar även dem som har namnet som andranamn. Populariteten som tilltalsnamn avtar, och i mitten av 1990-talet föll namnet ut ur topp 100-listan.

Den 31 december år 2005 fanns det totalt 363 620 personer i Sverige med namnet Elisabet/Elisabeth/Elizabeth, varav 32 791 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 2 251 flickor i Sverige namnet, varav 45 fick det som tilltalsnamn. Många i Sverige som har detta namn har Lisa, Elise eller Bettan som smeknamn. Namnsdag: 19 november

Placering på namntoppen 2011: Inte i topp 100

Antal kvinnor med namnet i Sverige: 202428

Antal män med namnet i Sverige: 8

God natt

 

 
 
Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny


 
Trackback
RSS 2.0