2:a advent

 
20121209
Anna
Grattis
 
2:a söndagen i advent
 
2:a advent
 
 
 
 
Dagen börjar med en god frukost
tillsammans med min sötast gris.
Det är så kul att få ge henne bara henne uppmärksamhet.
Det kan vara nödvändigt att ge alla
den egna tiden som ett barn behöver.
 
(Mins ni min familj?)
 
Det är en konst att ha barn och ge dom den tid de
behöver, alla barn är olika
och vill ha kärleken på olika sätt och olika behov.
Att sitta med sitt barn och bygga pussel eller lego är nödvändigt
för att visa respekt och varm kärlek.
Vi vuxna kan glömma bort hur enkelt det är att bara varan förälder.
 
Barnen ÄR det viktigast vi har i livet.
Ge dom all kärlek som du bara har.
Jag älskar mina barn och mina barnbarn.
 
 Har tittat på nyhetsmorgon när grisen har badat.
Nu sitter vi på varsin stol och klickar oss
fram på varsin dator.
Hon spelar med Dora och jag skriver på bloggen.
Hon är så lik sin pappa på många sätt och det är väl det som käns i mitt hjärta.
När hon hittar något hon gillar att göra kan hon sitta i timmar.
Det är en sak min son kan också.
 
Tror att Jolin kommer att bli så också,
det får du stå ut med Nea,
men det är ju inte så dumt de.
 Har varit och tittat på den nya outlet affären i Fittja
Det var inge speciell med OK, hitta lite där i dag.
 
Och lilla Tindra fick pröva sitt armband och ring i dag,
hon tyckte det var så fint.
Tyvärr kan jag inte få in en bild, min dator är knasig.
En god jul fika hos Jimmie och Nea i dag.
Nybakade bullar och kaffe säger man inte
nej till. Det var så trevligt att vara där, Jolins rum är så fint och
förrådet han byggt måste jag då säga att det vart bra.
Händig kille.
 
 Middagen var god som Ari fixa och det ser bra ut.
Nu är det lite kaffe och TV, tror ett gott varmt bad kan sitta
bra så här på kvällen.
 
På återseende.
 
 
GOD NATT GOTT FOLK  
 
 
 
 
Varva ner lite, 
 
 
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0