Bråda tider

 
 
20121222
 Natanael & Jonatan
Grattis
 Julhandeln
Som står ut med
stressade människor.
 
 
Nu är det riktigt nära.
dan före dan före
doppare dan
Och alla små grisar längtar efter sina klappar.
Även mina barnbarn.
 
Hoppas alla får en trevlig jul.
Jag får go d mat serverad och många goda kramar hoppas jag.
Julstämningen skall nu vara på topp och man eldar ljus till tusen.
Jag hoppas verkligen att all får känna denna värme var än ni befinner er.
 
Dagen börjar så där kl 06.30,
sovmorgon .....
och det blir en varm go dusch och frukost.
Sen kolla vi in lite på FB,
skall iväg med gubben och förstöra pengar.
 
Sitter här och har det lugnt och skönt,
barnen sover hos kompisar,
undra om dom är i samma bostad?
Gubben sover och det får han göra ett tag till innan jag
går och väcker honom.
Vi har lite små saker att stå i  idag.
 
Skärholmen först, för att fixa lite på H&M,
lunch, på burger king, ingen hit.
Kyckling smaka fisk, kaffet smaka gammalt
och på två sekunder var det fullt med människor.
Vi skulle på city gross men där kom vi inte in.
Fullt på parkeringen.
En snabb titt på net och net, en 42 tums HD platt TV.
Min och gubbens julklapp i år.
Så det blev hemåt, i Tumba.
Där kom vi in i affären och man slapp springa på alla människor.
Tog en fika med Anna och Saga.
Vi väntade på Ari som ko tillbaka.
Sen var det adjö till Anna och vi åkte hem.
Fixa maten, pannkakor och nu var det
på tiden att få pepparkakshuset klart.
Fint.
En fil och lite mys pys, nu när skinkan och allt är klart.
Förbereda för frukosten i morgon bitti.
Rickard och Jessica kommer över till oss.
 
Så mys med kvällen och ha en trevlig kväll.
På återseende i morgon.
Kramar.
  
 
 
 
Varva ner lite, 
 
 
Jul mys
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0