Julafton

 
 
20121224
Grattis
Eva 
Julafton
 
 
Julen
Denna barnens dag då alla barn ska få ha det lugnt och skönt
med många klappar och glada vuxna.
Vi skänker en lite tanke till de barn som inte får uppleva en fin jul.
Dom existerar ju runt om i världen.
Då jag kom i säng en smula sent eller tidigt,
beror på hur man vill se det.
Så sov jag till 7.00 hurra.
Går upp för att inta lite jul frukost då telefonen ringer.
Men inte redan.
Det var Jessica, Rille har övertagit
min roll med att skära sig i fingrarna.
Det var bara för Ari att åka med honom till sjukhuset.
Han blir sydd eller limad.
God jul Rille.
Men då tar jag en dusch så länge och förbereder diverse saker.
Ska packa ner alla julklappar så man kan bära dom.
Robin och Sagas får dom öppna i kväll.
 
Det blev bilen till Salem, många paket att bära.
Vi var där 13.00 och det var full fart i köket.
Min son var mäster koken och
Nea hjälpte till.
Mina tonåringar var också snälla och hjälpte till.
 
 
Vi hade två timmars väntan till kalle skall börja, vad gör vi då?
Leker lite med små barnen.
Faster Camilla och Farbror Thomas kom för bi,
Dom hade sprungit på Tomten som bad Thomas ge lite
klappar till som Tomten hade i en annan säck
till barnen.
Det var så trevligt.
 
Ja nu kommer kalle på TV:n,
till ock med Joline satt och titta
Det är roligt att den fortfarande är populär.
Jaha ja nu har dom klippt i den igen.
Ingen OK stämpel på den söta mörka dockan.
 
Varför får vi inte ha våra traditionella saker kvar??
Varför skall vi ändra på allt vårat för att behaga andra??
Farligt farligt.
 
 
 
Nu var det mat, massa julmat till höger och vänster.
Oj vad dom har jobbat barna, god mat.
Tack min älskade son och svärdotter.
Vilket kalas.
 
 
 
Barnen höll på att hoppa ut kläderna
när det blev tid för alla klappar.
Oj vad dom var glada. 
Hur ska man hinna och leka med allt detta??
Hur ska barnen bara hinna.
Gilla alla leksaker gjorde dom.
Tur är väl det.
 
Och jag fick ett vackert halsband.
Och fin hemmagjord ask. Ett litet sött hjärta.
Så fina saker.
 
Lite godis och annat smått och gott.
Vilken härlig kväll det blev.
Tack
Nu är det buss färd hem.
Ari ska göra en SMS-Biljätt för
första gången, går inte så bra.
Jag fixar det.
Så nu åker vi hem.
Taxi från Tumba, vi är lite trötta.
Ungarna fick sina julklappar hemma,
Dom vart nöjda.
 
Då är det lugna gatan
och softa i sängen.
 
God natt
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0