Lucia

 
 
20121213
Lucia
Grattis
 
Fullmåne
 
Alla fina lucior
 
 
 
 
 
 
God morgon kära värld.
I dag är det ljusets dag, lucia.
Alla fina sånger och alla fina tåg.
 
Det är arbetsdag också, ska åka med Renata som också
jobbar dag i dag. Vi slutar till och med samtidigt.
Det händer inte så ofta, men i dag gör vi det.
 
Så intar min frukost och fixa mig klar för att
åka till jobbet 06.15.
Det har snöat och plogat var det inte.
Resan dit går så smidigt och lite bilar ute nu.
 
Man skulle ha sätt på TV:n och alla fina lucior i dag,
men tyvärr han jag inte det.
Dagen rinner på och lunchen är
12.00 äter tillsammans med Anneli.
Sen ä'r det bara ett fåtal timmar kvar.
 
Jag liftar med Renata och kommer hem tjugo minuter efter fyra.
Maten är på G och det var kött, potatis, sås och grönsaker.
Gott är det, så skönt att komma hem och allt är klart.
Man hinner med så mycket annat.
 
Mina fina ljus som jag köpte på
Party Light.
 
Tvättstugan i dag.
My good!!!
Vad tvätt, 7 maskiner, jag hatar detta.
Det är svårt att få tag i tider och då blir det ibland
som i dag nio dagars tvätt plus
mattor, då blir det massa tvätt.
 
Så vi har ju detta nya system som kallas
Grön tvättstuga.
Det innebär att jag som har en femrummare får
tvätta 16 maskiner per månad och en rabatt på 130 kr.
 
Oj oj oj 130 kr.
När man har en femrummare brukar det vara en stor familj.
Massa tvätt blir det.
Det är 13 dagar in på denna månad och jag har förbrukat
12 maskiner redan, 4 maskiner kvar.
Sen måste jag betala för varje maskin jag använder.
Så denna månad räcker inte mina 16 maskiner,
hur tänker dom här??
Ja ja det ska väl bli bra tror dom. Men det är ju skit.
Jag har egentligen bara 4 maskiner per vecka.
Då kan jag inte tvätta sängkläder eller mattor.
Undra hur jag ska tvätta dom då??
 
Nä det får vara nu jag orkar inte bry mig faktiskt.
Jag måste tvätta allt så det är bara att betala.
 
Ha en lugn kväll och ta hand om er
God natt.
 
 
 
Varva ner lite, 
 
 
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0