Magisk dag

20121212
 Alexander & Alexis
Grattis
 
 
 
Julbaket
 
 
Detta ska bli min magiska dag
121212
Jag får allt se till att den blir så bra som det bara går.
Min plan är att baka med barnbarnen.
Det vill säga Tindra, Johanna, Lukas och Amanda.
Jag ville ha dom tidigt men det kunde
jag inte eftersom Tindra inte kunde
ta ledigt och Lukas var tvungen att vara på förskolan.
 
Nå ja dagen börja i alla fall med att jag gick upp 7.00 och kolla
nyhetsmorgon för att se brudparen som skall gifta sig på
denna magiska dag.
Det var 8 par tror jag, det var kul att se,
Mona Salin var det som vigde dom och
Robert Wells spelade piano och brudmarschen.
 
Två flickor kom 10.15, så vi börja med matbröd
och sen lussekatter.
 
 
 
 
Lunchen bestod av blodpudding vilket tjejerna gilla.
Äntligen kom Tindra och Lukas.
Vad glad killen blev,
Och Johanna vart så glad av att träffa Tindra och Lukas.
Amanda vart glad också.
 
 
 
 
Då körde vi igång med pepparkakorna.
Det blir så kul att se hur dom kämpar och fixar med allt runt om.
Dom vill göra så fina som det bara går.
Alla jobbar på och är
så duktiga.
 
Farmor är så glad och stolt över deras verk.
 
 
Nu skall vi chilla och ta det väldigt lugt.
Barnen ville titta på TV och ligga i min
säng och det är inga problem.
Sen var det middag, kyckling med grönsaker och gratäng.
Men så dom åt.
Efterrätt, glass i stora lass.
Lite kurragömma han dom med, Lukas är så liten att
han gömde sig bakom mitt köksbords ben.
Ser ut så här.
 
Ingen såg honom dom titta under bordet men inte bakom, vid elementet.
Där satt han och fnissa, tjejerna letade i 20 minuter.
Oh vad vi skratta jag och Lukas.
Han var så stolt att han hitta denna plats. 
Tror att man nog skall kolla honom så
han inte gömmer sig på små platser och fastnar.
Vi han med en adventskalender också.
Sen kom sonen och svärdotter och hämta
Johanna och Amanda.
 
Efter det åkte Ari hem med Tindra och Lukas.
Lukas ville stanna hos mig och sova över,
han ska få göra det snart.,
lovade jag.
 
Nu var det bara lugn och ro kvar
:)
för min del.
Fick ett fika besök,
det var skoj.
Renata kom på en fika.
 
Nu är denna dag till enda.
Nu är det bara att lägga sig och känna sig
stolt över denna dag
 
Tack och hej
Ha en god natt
gott folk
 
Varva ner lite,
 
 
 
 
 
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0