Mer Jul 3

 
 
20121226
Stefan & Staffan
Grattis
Annandag Jul 
 
Tomten
skall nu vara ledig för att sen
börja jobba på nästa års jul. 
Julhelgens sista dag.
Många varma ljus tänder vi i dag
Helgen som är barnens helg.
 
 
Godmorgon världen,
har ni sovit gott och varit mätta i magen?
En ny jul dag och mer jul mat, vad kan bli bättre.
 
 
Det var liten frukost vid 7.00 och sen har jag städat på datorn.
Det innebär at jag har flyttat över mina värdefulla kort till
USB minnen så dom inte försvinner om min dator kraschar.
Det kan ju hända.
 
Så nu är många av guldet på USB och jag känner mig lugn.
Visserligen går det åt en hel del USB minnen,
jag har så där 10 st fulla med kort.
2 GB, 4 GB och flest 8 GB
Alla är nästan fulla.
Det är jag i ett nötskal.
 
Mitt liv är massa bilder på mina barn och barnbarn,
vad jag gör och andra händelser.
Mitt liv finns dokumenterat och det var också en
sak jag väldigt tidigt konstatera.
Det ska finnas bilder av mitt liv.
 
Hur skall barnbarnsbarn annars veta vem jag är,
eller vad jag har gjort?
Mina barn kan komma och titta eller ta kort på sig själva
när de är små, halv stora, tonåringar och vuxna.
 Allt finns.
Hur bra ärt inte det?
 
Nu är det alltså onsdag och Jerry med familj står på agendan.
Våra tonåringar har tröttnat på firandet och vill inte
följa med. Så det blir jag och gubben som åker.
 
Det blir likadant i morgon kan jag tänka mig.
Dom är en smula respekt lösa, dom vill ha
julklappar men vill inte följa med?
Hur tänker dom då??
 
Det som blir roligaste med den här resan är att jag får köra bil
Första privat körningen på evigheter.
Min pärla står på värkstaden.
Undra om jag får min bil tillbaka?
 
Men va ... NEJ!
Körtillståndet ligger i bilen på verkstan,
jag kan inte köra oh vad sur jag blir.
Explosion i huvudet
BANG! 
 
Jaja jag får väl vänta då.
Vi ska vara i Stallarholmen vid 17 tiden då är det mat på G.
 
 
 
Och vi hinner öppna pasiket med Olivia.
Så mycket Jerry det är på den flickan,
alla Jerrys miner och gremarser.
Hon är en så fin och söt tjej.
Det är verkligen trist att vi ses så sällan.
 
God middag var det, ingen jul mat.
utan kyckling tapas,
gott var det och lite skönt att slippa jul maten.
 
Väl hemma var det sängen för gubben,
han är lite dålig och han kommer att smitta mig igen.
Jag känner på mig det för jag är så mottaglig för allt just nu.
Har med dåligt immunförsvar.
Jag sitter uppe en stund innan jag går
och nannar kudde.
 
Ha  en bra kväll.
 
 
 
 
 
   
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0