Nu kommer helgen

 
 
20121214
 Sten & Sixten
Grattis
 
 
 Förkylningar
Ta hand om dom
så blir dom kar länge
 
 Oj nu var det tjockt i halsen.
Upp och in i duschen,
inta frukost och kolla vad som händer i världen.
Har en läkartid för konsultning om samtals terapi.
Processen i ett sorgearbete som är lite nödvändigt för mig.
Har liksom fastnat i en sorge- klump i hjärtat.
Det blir nog bra.
Men min enormt kloka och hjälpsamma läkare tog halsprov när
jag ändå var där. Inga baciller så till vida att det blir halsfluss.
Skönt.
 
Min förkylning hade inte försvunnit från förra veckan,
den vilade lite bara för att överraskande komma
tillbaka mer och starkare fyra dagar senare.
Så röd i halsen är jag , tjock känsla i halsen har jag
och snorig till tusen är jag.
 
Nå väl efter läkarbesöket som tog EN timme hämtade
gubben mig för att vi skulle kolla lite julklappar till barnbarnen.
Det är en hel del ungar som skall ha klappar, 10 st, mina barn,
dom stora ska han något enkelt.
Saga och Robin ska ha också.
Det blir många klappar i år.
 
Väl på jobbet 12.30 en smula trött.
Men det ska nog gå. Går och pratar med Leena,
jag får då ett namn på en som kan jobba i fall att jag behöver vara hemma.
Skönt
Detta är inte kul!
 
Dagen går och mitt huvud är fett tungt.
Men äntligen blir kl 21 och jag kan gå hem.
En glass på vägen hem, svalka halsen m lite.
Nu är det två Alvedon och sängen på stubben.
 
Kram världen 
 
 
Varva ner lite, 
 
 
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0