Oj vad nära det är

 
20121216
 Assar
Grattis
 
3: söndagen i advent
 
.
 3:e Advent
 
 
 
 
Morgon stund med ljus och vackra tankar,
dagarna rulla mot jul oc jag sitter och glädjas åt den fina högtiden.
Alla stressar fast dom inte behöver det.
 
 
Alla ska bara ...
Men det ska bara vara en tid för gemenskap.
Man ska bara umgås och ha det trevligt.
Inge världs middag , ingen hets
bara njuta av vacker dag.
 
Om vi som vet att allt blir bra ändå kan bromsa alla som hoppar runt som
guttaperkor vore denna helg bara lugna gatan.
Kom igen nu stressa inte, det kommer att bli bra ändå.
Julefrid
heter det glöm inte det.
Julen är barnens dag och dom ska ha en fin jul
med god mat och klappar och glada vuxna runt sig,
som skall leka och låta barnen ha det bäst.
 
Då åter går vi till idag.
Vakna så där 04 50 och var i stort behov av en toalett.
Och då har man knallat på ett kallt golv och vaknat till
redigt. Så man tar sig till köket och fixar frukost.
Som man bör när man vaknar.
 
Har då hört att många skippar frukosten,
och sen gnäller över att man är trött och inte
orkar förmiddagen på jobbet eller i skolan.
Ääähhh ...Konstigt,
vad har ni tankat med. En kropp som inte har något bränsle,
vad skall den förbränna och starta motorn med??
Ja det är nog bland det viktigaste målet,
och vem bestämmer du eller kroppen??
Du åt frukost som lite och har själv slutat med det,
då kan man börja med det också.
 
Jag har nu intagit en redig god mysig frukost
och funderar på hur snabbt jag kan ta en dusch,
det är kallt och jag känner att jag fryser redan.
Vi räknar ...
ett, två, tre  spring!
 
Så var det klart, det gick fort, ännu fortare med att
torka av mig och sen få på kläderna.
Jag vill känna värme snarast, tack.
 
Det är lugnt och tyst ända till kl. 10.30
då en av ungarna börjar röra på sig.
Gubben sover till 10.30.
Vi startar färden mot Rosendalsgården 11.30
för att jag ska hinna få en kopp kaffe innan jag börjar.
 
Kvällen flyter på så fint så bra och jag kan då gå hem vid 20.00
Det blir bra och jag blir skyldig Lollo 30 MIN
Det är ju OK om man kan göra så i bland.
Man hjälper till om det går.
 
Gubben hämtar mig och vi åker upp till
Jonna Sangwall för att lämna lite ljus.
Det tar bara ett par min extra, jag är trött och vill hem
och sova eftersom jag inte är OK.
 
Väl hemma hamnar jag i sängen ganska så omgående.
Trött och tung i huvudet.
Förkylningen sitter i huvudet och jag är
som i ett vakuum.
<det går nog över om ett par dagar. 
Sussa kudde nu
Godnatt världen.
  
 
 
Varva ner lite, 
 
 
  
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0