Vardag

 
 
20121227
Johannes & Johan
Grattis
 Ari
Krya på dig
 
 
Dagen börjar som den ska fast kl:06.10 i dag.
Det blir frukost och en titt på FB, lite mail koll
och sen till bloggen.
Någon gång vid 10 tar jag en dusch och fixar i ordning mig för
ett lunch besök hos min älskade bror kl:13.00
 
Hinner med lite nyheter och slappa först.
Inge stress i dag det är farligt för
hjärtat och själen en dag som denna
när man bara behöver ta det lugnt.
 
 Lunchen hos min bror med fru var gudomlig. Han hade gjort
4 olika sillar själv, fixat laxen
och det var så gått med hemmagjorda saker.
Lax paté som Jane hade fixat med rom sås,
Skinkan smalt i munnen.
Vad mer kan man begära?
 
Var inne på Luna och köpte nytt skydd till lilla nallen min.
Så nu kan det inte bli repigt glas.
Passa på att gå till glasbanken också, Ari skall ha lite öl i ny år.
 
På vägen hem plockade vi upp lille man som var i Salem.
Sen var det bara hem, fixa snabb mat, kyckling.
En färdig pulla låg i kylen. Plockad och färdig grillad.
Så maten var klar på två minuter.
 
Ari ligger i sängen och mår skit.
Jag och ungarna skall titta på film.
Tar ett varmt bad innan man kryper ner i sängen.
Ha en trevlig kväll.
 
Sov gott
gott folk.
 
 
 
 
   
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0