Full rulle med pluggandet

Dagens ros

Kursdagen
Jo man kan ge
kursdagen en ros
Och 2 lärare som var så kunniga
Bodil & Pia
på MedLearn



En dag på Huddinge sjukhus.
Vi var ett 20 tal personer som var med,
vi ska lära oss att ta ven prover och sätta KAD.
Vi var uppdelade i olika grupper.
Det var så himla kul, intressant och
lärorikt. Kul att få pröva på så mycket.
Det var bara att ta för sig. Kul

      
          
Först skulle jag lära mig ta ven prover.
Jag hade 20 rör och lyckades att få blod i 15, det tycker jag var OK.
Att sätta en kateter var inte alls så krångligt som jag trodde.
Kuffningen gick galant. Och det kändes riktigt bra.
Får ett intyg på att jag har gjort detta nu.



Var en sväng och titta på Flempans nya inne centrum.
Ser annorlunda ut. Stort, fint och stor butik Pulsen.
Köpte saker till mamma. Hon vill ha lite frukt och kakor.



Var och lämna detta och skrev hennes räkningar.
Hem och laga mat.
Det är gubben som gör det, maten alltså.
Nu är det bara kväll kvar att göra.


I morgon är det jobb igen 7.30 till 14.30.
Sen skall jag hem och plugga.



Jag vill sända en extra ros till mina kollegor som jobbade i går (120219) med mig,
guld värt, så bra det flöt. Inga incidenter inga fel och inga trassel.
Bara flyt och jobb rakt av.
Vilken kväll.


Då var det slut i rutan.




Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0