Kul att se

Dagens ros


Leena F.C
Rosendalsgården
egna spindel i nätet.

Vad skulle vi ta oss till om
inte Leena var där?
Hur många av oss uppskattar
Leena för det hon gör?
Vi tar det för givet att hon bara
ska vara där och göra.
Men så skall det icke vara.
Guld stjärnor till dig vår egna
superduper
samordnare.
Du är bäst.




Jag titta ibland på statistiken för att håller en koll på om någon tittar på min blogg.
Det är ju så att man blir lite inspirerad av att skriva om man ser att någon läser.
eller i alla fall går in och kollar på bilder och överskrifter.
Jag har några få som verkar gå in och titta på bloggen "superfarmor", det gläder mig.
Så jag ger mina läsare en


Dagens special ros



Tack för att ni tittar
in på min blogg





I dag ska Saga komma till en ny skola och starta ett nytt liv.
Hon ska hoppa över sin basket och hitta sig själv och kanske lite bättre kompisar.
För att få bra vänner måste man vara en bra vän.
Här kommer det igen,
Respektera sin kompis så man får respekt tillbaka.
Det kan vara svårt i ungdomars liv att förstå detta att ge och ta till både sin partner
och bästis, vänner runt om kring en.



Jag hoppas du kommer att hitta den väg du söker och att du kan förstå med tiden att alla människor
ser olika på värdet av en vän. Jag kan bara önska att du kan se ett värde av en vän.
Många kramar till dig.



Man kan lätt bli sur och grinig för fel anledning, man spiller bort flera minuter, timmar
på att vara arg eller sur. Kroppens energi rinner så fort bort när man är arg eller sur.
Snacka om att bensinen tar tvär slut, någon slangar ur bensinen som du behöver
till något helt annat.



Så vi ska gå upp på morgonen le värsta leendet till sin spegelbild, om man bor med några
är det ett mjukt " godmorgon" som skall komma över läpparna.
Man intar en god frulle och duschar efter (går lika bra att duscha före) klär sig och hinner kanske
med en kort titt på TV:n eller lyssna på favorit låten.



Tar sedan färd medlet dit du ska, arbete/skola eller vad det står på agendan.
Jag då som åker till mitt jobb, kommer dit fylld med god energi som är bra för mig, framförallt dig själ.
Man bjuder på ett glatt humör för det är inga konstigheter då du har gott om energi.



Dagen flyter på så bara det går, inga sura miner inge stress.
Detta är en perfekt dag i kroppens önsketänkande, eller är det så att vi människor kan göra detta?
Kan vi tänka oss att vara harmoniska varelser som kan hjälpa andra och le till en främling på stan?
Vet ni jag skulle vilja se de, tänk vad lugnt det skulle kännas att kunna gå och små nicka till andra för att det är trevligt och lättar på alla spänningar i kroppen.



Den man möter skulle kanske också bli så inspirerad att han/hon börja också.
En lätt grej att börja med är att säga till kassörskan i snabbköpet eller spärrvakten på tågstationen.
" Ha en bra dag"
Det kan få vem som hälst att le och känna sig sedd, om tyckt eller bara glad för att du sa de.



Om jag fick en dag om året så skulle jag bestämma att man skulle börja att le åt främmande människor och små nicka, du vet ...
"Le, nicka" gå vidare. Du säger "hej fin dag eller hej ha en bra dag"
det kan ju menas vad som, positivt så klart.
Det skulle jag nog vilja. en dag där alla ler och är mjuka hela dan, vad det skulle vara mysigt.




Jaja vad vore ve bal på slottet?




Vi pratar om värdet att vara positivt, vist kan det också vara svårt i de läget när det händer massa onda saker. Det är inte lätt att se till att skit inte äter upp dig. Det är ganska farligt för själen att behöva tänka på hämnd och annat otrevlig som att han/hon ska få igen, för i denna processen kan många andra människor i din omgivning ta stryk. Oskyldiga, de som inte ska vara inblandade. Det är rätt komplicerat att få i hopp helheten i detta



Jag skall avsluta dagens blogg med att säga,
Kämpa på för din egen skull, det är främst dy och din själ som trots allt skall må bra. Om vi tar hand om oss själva, så kommer det automatiskt ske i din omgivning att alla andra också gör det och respekten växer fram till ett naturligt ämne i ditt liv och vardagen.

Har vi varit djupa i dag eller?
Tusen kramar till er alla som är inne på min blogg.








Hakuna Matata, Det är ord som är bra.


//superfarmor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0