Middag hos broder

Dagens ros

Hasse Westerberg



För att han är min bror
för han är en bra kock



En kväll att lägga till minnes banken.
Var i Södertälje i går kväll hos min bror och hans fru Marianne.
Dom har varit gifta förövrigt snart i 41 år, det är helt unikt.
I går var det min bror som bjöd på köttgryta, potatis, grönfoder
och vi tog lite rött till detta.
Det var riktigt trevligt.
Vi prata mycket om allt möjligt och hur viktig han är för mig.
Vi prata lite om mamma och pappa och vi har stora frågetecken att reda ut.
Men man blir nog inte klokare för det.



I alla fall hade vi helt trevligt många skratt den kvällen.
Så kom en ny dag och vi fortsätter vårt levnads glada liv, hurra.
Sov faktiskt till 07.30 i dag och det känns ju bra.
Och andra sidan lade jag mig 02.00 i natt så
i de stora hela har man inte sovit mer i dag än i går.



Ska hälsa på mamma i dag, har lite hon vill ha hjälp med.
Fick ett brev från pension myndigheten som tror att
man har alla papper klara för att sända in till dom.
Mamma skall fixa några papper om sitt nya boende.
Det ska vara myndigheten tillhanda den 28 feb.
Hon fick det den 23 feb, och jag fick dom i går.
Hur tänker dom här?



Hur ska jag hinna få papper från mammas bank,
kommunen och skatteverket på måndag samtidigt som
jag ska skicka brevet till pensions myndigheten?
Ja ja dom tror att 90 åriga tanter är speedad till tusen.
Så jag får allt ringa dom på måndag och be dom förklara
hur min måndag ska hinna med allt detta krångel.



Så är dagen nu vid lunch tid.
Få se vad som kommer senare.
Gör en bra dag.


slut i rutan





Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0