Nu måste jag

Dagens ros

Rosendals frukost på fredagar
Det är bästa frukosten hela dan.



Dess värre får jag bara njuta av den en fredag
på fem veckor. Så det är till att njuta garnet.



Så vad är det jag ser, det finns små gulliga människor
som läser min blogg. Fasen vad kul.  
Är det så då att jag bör skriva lite oftare och helt seriöst vara mer för er?
Det skall väl inte vara så svårt.
Det kan finnas miljoner med små saker att skriva om.
Eller att irritera sig på, eller bar njuta av.



I dag njöt jag till 100% och det var så bra. Yoga kl: 06.30
på morgonen på jobbet. Det som vart lite udda då var ju då
att jag missa att jag börja 07.00.
Hemma stod det en halvtimme senare.
Fy på mig, missa att meddela vår samordnare.

Dagens andra ros



går till Eva så klart
Yoga instruktören på Rosendal.
Tack min kära vän för en makalös timme.



Sen har dagens innehåll varit så fullspäckad.
Förstår inte hur det kan bli så tait med tiden.
Man får klåda av mindre.
Tror jag ha rent överallt, lika så kollegorna.



Och dessa förb.....e telefonerna. Nya larmet, va fasen är detta,
det piper i luren konstant hela tiden. För att några tycker att vi
ska höra om det larmar någon annan stans, va????
Så här var det från

Ruta ett. 



Nytt larm, vi fick telefoner och dom är sidbundna.
Alltså jag jobbar på B sidan och har en kollegan med en annan telefon.
Vi hör bara våra larm,(nöd larmen går på alla telefoner).
Vill jag någon annan något ringer jag lurens nr och säger det jag
vill eller ber om hjälp.Man kommunicerar med varann.
Detta ska tydligen vara så svårt.

Ruta två.

    2

Nu hör vi alla larm, på morgonen kan alltså 27 boende ringa
samtidigt och det blir ett himmla pipande När man är inne hos
någon boende så piper det konstant så klart, den gamla människan
blir hel stressad. Hur bra är detta på en skala??
Tyst larm heter de, jojo väldans tyst.

Detta kan bli ett het ämne på jobbet, röra om i grytan så det bubblar.
Hahahahaha

Vad har då hänt sen, ja åkte till mamma med lite saker.
Hon var och röntga sig i dag, läkaren trodde hon hade lunginflammation,
så hon är krasslig igen.



Hem för att ha en lugn och superskön kväll.
Inga barn hemma, dom har rymt fältet.
Gubben kollar fil och jag sitter här och skriver.
Har dock hunnit med ett skönt avkopplande bad,
Ska nu strax sätta mig och kolla TV:n.

Ha en bra kväll.

Slut i rutan.
Dagens ros



Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//superfarmor




Rosendals frukost på fredagar
Det är bästa frukosten hela dan. Dess värre får jag bara njuta av den en fredag på fem veckor. Så det är till att njuta garnet.
Så vad är det jag ser, det finns små gulliga människor som läser min blogg. Fasen vad kul.   Är det så då att jag bör skriva lite oftare och helt seriöst vara mer för er? Det skall väl inte vara så svårt. Det kan finnas miljoner med små saker att skriva om. Eller att irritera sig på, eller bar njuta av.
I dag njöt jag till 100% och det var så bra. Yoga kl: 06.30 på morgonen på jobbet. Det som vart lite udda då var ju då att jag missa att jag börja 07.00.Hemma stod det en halvtimme senare. Fy på mig, missa att meddela vår samordnare.
Dagens andra ros  går till Eva så klart
Yoga instruktören på Rosendal.
Tack min kära vän för en makalös timme.
Sen har dagens innehåll varit så fullspäckad. Förstår inte hur det kan bli så tait med tiden. Man får klåda av mindre.
Tror jag ha rent överallt, lika så kollegorna. Och dessa förb.....e telefonerna. Nya larmet, va fasen är detta, det piper i luren konstant hela tiden. För att några tycker att vi ska höra om det larmar någon annan stans, va????
Så här var det från ruta ett.
Nytt larm, vi fick telefoner och dom är sidbundna. Alltså jag jobbar på B sidan och har en kollegan med en annan telefon. Vi hör bara våra larm,(nöd larmen går på alla telefoner).Vill jag någon annan något ringer jag lurens nr och säger det jag vill eller ber om hjälp.Man kommunicerar med varann. Detta ska tydligen vara så svårt. Ruta två.
Nu hör vi alla larm, på morgonen kan alltså 27 boende ringa samtidigt och det blir ett himmla pipande När man är inne hos någon boende så piper det konstant så klart, den gamla människan blir hel stressad. Hur bra är detta på en skala?? Tyst larm heter de, jojo väldans tyst.
Detta kan bli ett het ämne på jobbet, röra om i grytan så det bubblar. Hahahahaha
Vad har då hänt sen, ja åkte till mamma med lite saker. Hon var och röntga sig i dag, läkaren trodde hon hade lunginflammation, så hon är krasslig igen.
Hem för att ha en lugn och superskön kväll. Inga barn hemma, dom har rymt fältet. Gubben kollar fil och jag sitter här och skriver.
Har dock hunnit med ett skönt avkopplande bad, Ska nu strax sätta mig och kolla TV:n.       Ha en bra kväll.
Slut i rutan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0