Ny dag spännande händelser

Dagens ros


Majvor
IT suport och
problemlösaren
som hjälper mig med
alla problem på datorn.



Tisdagen som gick
Vad hände i tisdags?
Jag hade utbildning på förmiddagen.



På vårat jobb har vi ju ett system att dokumentera i och göra arbetsunderlag.
Allt ska ju då in på datorn och det blir en hel del att lära sig.
Det är kul med förnyelser och nya utmaningar.
Men listan kan bli lite lång på vägen till ett bättre dokumenterande.
När man är mitt i en förnyelse kan det kännas tungt och mycket att stå i.
Vi har ju också människor att jobba med, människor är så olika att man inte
kan tro att alla gör samma sak. Eller det gör inte ens samma sak lika två gånger.



Sen är det ju detta med tiden, att allt ska klockas i tid.
Detta är väldigt påtagligt när det gäller hemtjänsten.
Där får potatis kokning bara ta 20 min, då är det så att man skall skala
dom skära ner dom så kok tiden blir kortare. då kan det funka.
Eller att ta en gumma på toa, fasen sitt inte där i lugn och ro och sköt din mage.
Du ska trycka ut skiten på mindre än 5 min annars går du utanför normal ramen.
Stackars min gubbe som läser en hel tidning på toa.
När han väl kommer på hemmet eller ska ha hemtjänst får han inte sköta
magen som han vill, det finns strukturer för hur lång tid ett toa besök ska ta.
Himmel och pannkaka vart är vi på väg?
Nå ja det är kul att vara med i utvecklingen, återstår att se hur mycket
jag kan var med och påverka till en bättre arbetsmiljö för oss och bättre boende för de gamla.
Längre fram i framtiden flyter detta på som om man inte gjort något annat och det är vardag.
Nya saker dyker upp och förändringen är ett faktum igen.
Så är det med utveckling allt flyter framåt.


Så nu är det bara att köra.
Var på gymmet i går kväll, skönt. Vart en smula trött.
Jag till och med sprang en stund på bandet, jag som inte gillar att springa.
Jag tänker simma en stund nästa gång också, vattnet är så härligt varmt där jag är.
Väl hemma vart man lagom seg och trött.

Slut i rutan.





Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0