En kväll på byggden


Dagens Ros

En bra kväll med arbetskollegor.
Fasen vad kul och trevligt vi hade.
Tack till alla som var med.



En kväll ute
Ja det var kalt som fasen i går kväll.
Och vi lyckades få i hopp 10 arbetskollegor till en kort och trevlig kväll med go mat.
Vissa av oss har slutat på Rosendal, och vi andra jobbar kvar.
Det var sån härlig stämning och vi kom på att det är trevligt att ses över en bit mat,
och inte bara i arbetsmiljön.




Jag tror att respekten växer starkare mot varandra om man kan bjuda på sig själv
en smula och det är viktigt. Det är ju så att många inte tycker det är nödvändigt att
ses utanför jobbet, men jo faktiskt är det så kul att känna att vi kan umgås utanför
jobbets stress faktor.



Att få se att vi är bara människor och vi kan ge värme till varandra.
Så nu är det i alla fall så att vi är några stycken som träffas ute ett par gånger om året.
Och skaran växer lite för varje gång. Det var så kul att även föredettingar kom.
Kul att det blev så lyckat.

Jag ska också passa på att ge Falkbergsskolan en extra ros



Dom har fått igång ett super bra system där man följer sitt barn genom studierna.
Man kan se resultat på prov, studie plan och framförallt frånvaro.
Det är trots allt en del ogiltig frånvaro på barnen i skolan.
Jag tror att barnen känner sig tryggare i att veta att föräldrarna ser saker på en gång.
Man kan lösa ett litet problem på en gång.



Sen ska vi ta en allmän runda med go och glada människor.
Min vän Riina är en så go och positiv tjej att man blir bara glad att vara med henne.
Jag har även en Tina som har ett skratt som smittar värre en löpeld.
Hon är en kramig tjej och trots att hon är AIK:are är hon så mysig.
Kram till dessa två tjejer.



Man lever sitt liv och funderar över vissa saker, Jag gör det i alla fall.
Jag kan inte säga att jag ångrar någon del i mitt liv, allt händer av en anledning kanske.
Så man kan ta med sig erfarenheter vidare in i nästa ers.
Jag har lärt mig en sak om livet och det är att man inte får något gratis,
man ska jobba för mödan. När det gäller förhållanden, att skaffa barn och få en bra familj.
Man ska jobba för det, vänner ja dom växer inte på träd och dom ska man underhålla en smula.
Sina barn älskar man oavkortat hela livet. Och dessa små goa barnbarn som kan komma är fantastiska.
Vi bör nog vara mer rädd om våra nära och kära, och man ska nog komma ihåg att man inte äger någon.

Slut i rutan





Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//superfarmor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0