Våren är nästan här

Dagens ros



Min balkong

För att den vart så fin

Vår städad och fin



Nu känner jag att jag vill vara så där pysslig med mina balkong blommor.

Vilket dom inte riktigt vill. Det är lite tidigt, men jag kunde inte låta bli.

Se vad fint det blev.

   

Så var det pluggandet, det är trögt av någon anledning, varför??

Har försökt i dag men liksom kör fast.

Det är bra saker jag läser men jag vet inte vad det är som stör just nu.

Jag läser om olika brännskador.

Vad gör man först? =ABC Andning, blod, chock.

Så går vi till väga. Lindring då, ja smärtlindring och gel förband och

nerkylning. Så var det lite annat också, mina motivationer glöm inte dom.

Så har dagen varit och jag kan inte komma på något att skriva om.

Vissa saker när man pluggar och ska skriva om är svåra att motivera, det är bara så.

Och när man bara gör det och inte direkt tänker på varför eller hur. Då blir det jobbigt.

Men skall sätta mig och prata med datorn ett tag så lossnar det nog.




Då ska jag kolla om man kan göra en mys faktor i hemmet i dag.

Tända ljus och bara se vad det blir mys pys.

Gubben har varit på jobbet i dag, han var måttligt road i morse.

Han ville ha lite mer semester än vad det blev.

Så det kan gå.

 

Som jag började detta inlägg med, vårens närmande. Vi går i i marsmånad om 7 dagar.

Det är ju tinings månaden, vi vill ju ha bort snön nu.

Det lär komma ett eller två bakslag på snön, men solen kommer att vinna kampen och det

blir vår snart.



Nu får vi värma oss med ljus och varann.

Just nu sitter tonåringarna och spelar lite kort.

Det är trevligt att se att dom gör saker tillsammans.

Det kommer att ha god nytta av varandra när de blir äldre.

Dom har alltid varit tillsammans i snart 15 år.

Ja det hade man inte räknat med.

Saga är ganska grov i munnen ibland,

det låter inge bra. Hoppas hon lägger av med det med tiden.

Gubben ligger i sängen och slappar.

Och jag ska plugga nu så


slut i rutan




Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0