Veckan rullar på

Dagens ros

Min gubbe
för att han kör runt mig dit
jag vill utan att klaga.


Då ska vi skriva något om veckan
och den kommande helgen.



Som vi alla vet har alla hjärtans dag varit denna vecka.
Och jag hoppas att vi fortsätter att vara mjuka och fina mot varandra.
Hoppas alla har fått en uppskattning från någon eller sig själv.



Veckan ska rulla vidare med några arbetsdagar
och några gym timmar.
Jag ska hinna med lite pluggande också,
det kommer roliga närvaro
timmar i skolan fram över också.
Men nu är vi på vecka 7 som har 3 och en pjutt
dag kvar innan en ny vecka kommer.




Så det är torsdag och jag är ledig,
eller jag är i all fall inte på jobbet,
det ska föreställa ledighet.

Jag ska till banken i Rimbo.
jag har ett konto i den banken.




Och man måste dit för att fixa lite.
Har nu varit di och undrar om dom vill ha kunder eller ej??
Jag fick inge Internet koder.
Hon tyckte det var så onödigt efter som
jag inte bor i Rimbo.
Jag fick alltså inte bestämma själv om jag skulle ha mitt konto
med Internet funktion eller inte??
Hur tänker dom här??



Jaja vi åkte där ifrån, gick och handla på ICA i Arninge.
Kul en stor kvantum med proppat med saker.
En kul grej jag såg var att alla olika bantningskurer stod
vid godiset längst ner vid sista kassan, en rolig placering.



Sen bar det av till Hornstull, gubben ska till tandläkaren.
Det tog en och en halv timme.
Jag trodde han skulle göra om hela
munnen.
Till slut kom han ut.



Då drar vi hem till Tumba, en sväng upp till mamma. Hon är
sjuk igen höger lunga har lunginflammation.
Så hon är rätt nedtagen.
Jag märker att hon är lite förvirrad också, hon fick ett
mystiskt brev och var en smula hispig för det.



Väl hemma upptäcker jag att kl: är 16:00 fan ... maten.
Den tar ju hur lång tid som hälst att fixa.
Ska ha soppa, den måste koka i ett par timmar,
stackars barn sen mat i dag.



Och tvättstuga på det kl: 18.00, måste hinna med lite pluggande.
Så en dag i Phias liv, fullt ös från morgon till kvällen.
Det är jag i ett litet skal.

Just nu sitter jag och diggar till en
låt som heter



RESSTLES
med min favorit grupp



SWEET



Hakuna Matata, Det är ord som är bra.
//superfarmor







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0