Bra vänner


Dagens ros
Lotta Min arbetskollega som har gjort Tindra dockor till mig, Solan och Blomman. Se så fina dom är.
Vänner ska vi ha, vissa blir mer nära vänner och andra är vänner Vilket som är dessa varelser väldigt viktiga för alla .Många skriver just att vi ska vara rädd om våra vänner. Ja alldeles riktigt.
Min pappa lärde mig en sak tidigt i barnsben att En bästis har man nära, några bra vänner har man, bekanta finns runt om dig Det gör livet en smula kul.
Bästisen ska man vårda ömt, vänner ska man vara snäll och ärliga med Bekanta är man med
Min pappas lilla filosofi om bästis, vänner och bekanta. Ja det kan låta bra, när man blir vuxen + så har vi nog många bekanta som är arbetskollegor. Dom vi umgås dagligen med, då har ju dom också kommit upp så att man värnar att de också ska ha det bra tillsammans med dig.
Vilken tur att människor kan forma sig ock lära sig att jobba i hopp, Respekt och bra kommunikation är lita A-O i det hela.
Man ska väl då lära barnen att vara rädda om varann, här kan det tydligen krocka lite eftersom skolorna har det så jobbigt med olika problem som mobbing och förstörelser. Inte lätt att vara liten människa i dag, sen ta hand om den trassliga värden.
Ohej och hå det låter jobbigt. Jag föreslår att så många som möjligt tittar på Lejon kungen, gärna alla filmerna, det är ett fint budskap i dom. Tänk er en lejon hane, stor och ska äta allt som består av kött, Ett vildsvin som står på lejonets matsedel och en surikat som är rädd för allt. Lever tillsammans och hjälper varandra Snacka om kompisar.
Dagens ros


Lotta Min arbetskollega
som har gjort
Tindra dockor till mig,
Solan och Blomman.
Se så fina dom är.
  
Solan                 Blomman




Vänner ska vi ha, vissa blir mer nära vänner
och andra är vänner Vilket som är dessa varelser väldigt viktiga för alla .
Många skriver just att vi ska vara rädd om våra vänner. Ja alldeles riktigt.
Min pappa lärde mig en sak tidigt i barnsben att En bästis har man nära,
några bra vänner har man, bekanta finns runt om dig Det gör livet en smula kul.
Bästisen ska man vårda ömt, vänner ska man vara snäll och ärliga med Bekanta är man med
Min pappas lilla filosofi om bästis, vänner och bekanta.



Ja det kan låta bra, när man blir vuxen så har vi nog
många bekanta som är arbetskollegor. Dom vi umgås
dagligen med, då har ju dom också kommit upp så att man
värnar att de också ska ha det bra tillsammans med dig.
Vilken tur att människor kan forma sig ock lära sig att jobba i hopp,



Respekt och bra kommunikation är lita A-O i det hela.
Man ska väl då lära barnen att vara rädda om varann,
här kan det tydligen krocka lite eftersom skolorna har det så jobbigt
med olika problem som mobbing och förstörelser. Inte lätt att vara liten
människa i dag, sen ta hand om den trassliga värden.



Ohej och hå det låter jobbigt. Jag föreslår att så många som
möjligt tittar på Lejon kungen, gärna alla filmerna,
det är ett fint budskap i dom. Tänk er en lejon hane,
stor och ska äta allt som består av kött, Ett vildsvin som står på lejonets
matsedel och en surikat som är rädd för allt. Lever tillsammans
och hjälper varandra Snacka om kompisar.




Hakuna Matata, Det är ord som är bra.


//superfarmor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0