Nytt år

Dagens ros


2012
För att nu kan man skapa ett helt nytt år.
Allt går att göra om man vill.
Inga hinder finns, det är bara att verkställa.


Hur ser mitt nya år ut?
Ja vad ska jag börja med?
Pluggandet?
Ja det ser ju bra ut, har gjort färdigt
de 5 kurser jag skulle.
Tar nya kurser under årets gång.
Man vill läsa mer om demens, diabetes, sår
och mycket annat.



Ha mycket kontakt med barnbarnen så klart.
Får ett nytt, det ska bli kul.
Det blir skansen, junibacken, lek slottet
badet och andra utflykter.


ASLAN



Hoppas jag kan ta dom på en resa.
Dock inte alla då, får dela upp dom.
Hoppas Olivia kommer till oss mer.



Jag skall väl vara mer nyttig och ha en
bra kost plus motion.
Röra på sig bör man.




Mamma ska få komma på ett äldreboende,
äntligen får hon känna sig trygg och
vara där hon kan få hjälp på en gång.
Hon har blivit helt annorlunda, glad och hon har glimten i ögat.



Robin skall gå sista terminen i 9:an.
Sen är det gymnasium. han kommer
nog att välja bygg i skolan mellan Tumba
och Tullinge.
Hoppas han kommer in.


Jag älskar mitt jobb.

Mitt jobb ramlar på som det ska, inga konstigheter.
Solen utvecklas och det blir mer att stå i.
Mina kollegor tycker det kan bli tungt, jag kan hålla med.
Men jag gillar utmaningar, det är det som är
kryddan på moset.



Vad har vi för bio filmer på G?
Tom Cruses nya MIP så klart, den skall ses.
Något från början av sagan om ringen skall
visst också komma upp.



Jag ska daita så klart.
Jag ska ta körkortet, om det går.
Jag vill att mina barn får ett så fint år
som det bara går.



Saga ska fortsätta utvecklas till en
söt liten människa som hon är bakom fasaderna
som hon har uppe just nu.
Hon måste lära sig leva med det hon har,
acceptera sig som hon är och framförallt
inte vara det hon inte är.



Livet är orättvist ibland men man får nog
göra det bästa av hela grejen.
Man tillåter sig hönsas och man
tillåter sig vara den som alltid ska
känna sig på hoppad eller utnyttjad.
Det är dags att göra detta år till sitt år.



2012 Ska handla om mitt bästa först.
Nu ska inte jag köra cross över alla och allt,
nej jag är en snäll människa, stöttar alla om jag kan.
Jag vill bara kunna göra dessa saker som jag vill nu.
Skulle vara skönt tycker jag.



Så detta år ska jag ta hand om mig först.

 




Hakuna Matata, Det är ord som är bra.



//superfarmor





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0