Skolan kan klatasig

Dagens ros


Till alla på
Rosendalsgården
För vi gör ett så bra jobb


Till dagens blogg inlägg



Jag har en tjej på 14 somrar som går i en skola i Södertälje.
Det är då helt rimligt att hon har skolkort.
På skolan som är estetiskt inriktad vet då att eleverna
är på träning/lektioner mm på kvällstid.
Ändå fick hon bara ett vanligt skolkort som tar slut 19.00.
Hennes träning brukar sluta 19.30/20.00.
Detta kort gäller ej helger ... hmmmm
Hon har matcher på helger, ska hon gå hem ifrån
träningar och matcher?
Hur tänker dom här??
Det ska då stå i deras papper vad hon bor och vad hon går för inriktning.
Så hur tänkte dom här,



Nu fick hon åk remsor tills kortet kommer, det tar en till två veckor.
OK, nu går det tre stämplar per resa till Tumba, sex per dag
(om hon väntar i skolan tills träningen börjar)
Det är 16 kuponger, räcker alltså två och en halv dag.
Det betyder att hon måste ha två remsor per vecka.
Hon börjar med andra veckan på måndag. Intressant lösning.


Nu hör det till att en tjej på exp. var på väldans dåligt humör
i går (Torsdag), när min tjej kom dit för att hämta en remsa fick hon till svar;
"du har redan fått så många, du får ingen".
Hade skolan tänkt att hon ska gå dit på måndag?
Tror inte det.



Nu är ju jag av den sorten som verkligen kan sätta ut klona,
när det gäller mina egna ungar/familj.
Så jag hängde på låset i morse och fick prata med den andra
expeditions ansvariga. Hon trodde dock först att jag skoja,
men jag övertygade henne lite bryskt att det var så.
Hov vart en smula förvånad, men vi löste problemet så nu kan vi
hämta fler remsor att åka på.
Slutet gott allting gott.



En annan sak som jag som mamma funderar på.
Hur kan tonåringar ha så mycket tvätt?
Har tvättstugan före jobbet i dag.
Och min son har alltså hood tröjor för ett helt regemente i tvättkorgen.
Det är så att jag tvätta för 4 dagar sen. Me4n tittar man på hans tvätt
kan man tro att det är e vecka sen.
Och inte orkar han ta sig till tvättstugan heller.
Fasen jag får sätta koppel på han nästa gång.
Svårt att få ungdomar att hjälpa till, har skrivit det ett
par gånger. Det är nog mitt största dilemma hemma.


var rädda om varandra och respektera varan.





Hakuna Matata, Det är ord som är bra.


//superfarmor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0