Sista dagen :)

 
 
 
29 juli
Olof  
Grattis
 
 
 
Till bilen
för att den är så fin
 
 
Varför blir jag alltid lika ledsen när jag blir satt åt
sidan?
Barna har sina egna liv och gör själv vad dom vill,
jag kan inte tvinga dom att vara med mig och det gör jag
inte, det är kul att ses över en kopp kaffe eller mat bit.
Vist är det så och det fungerar i det stora hela.
Men när man ringer och säger att man ska träffas eller
ska göra dittan eller dattan. Och här kommer det jag bli så ledsen över.
Oj jag glömde så det blev det i stället, eller jag är dubbel bokad
och du får stå över du är bara min mamma ingen viktig person.
Vi sitter bredvid varandra det blir mysigt.
Det händer att jag blir tagen för givet också eller utskälld för ingenting
man känner att vad än jag gör är jag inte bra nog.
Eller att man flyttar så långt borta att man inte behöver komma och hälsa på.
Man kan ringa en gång om året eller så.
 
 
Vist är det barnslig av mig att bli ledsen, Ja jag kan tycka det också.
Men sen känner jag att nä jag har min rätt att bli ledsen.
Dagens skit, nu lägger jag det åt sidan och ser framåt istället.
 
 
 
Hej och hå nu är det söndag och jag har ett kvällspass kvar innan semestern.
Jag åker bort här ifrån och bara ska vara med musik och bilkörning.
Sen skall batterier laddas hurra.
Kommer tillbaka till jobbet med styrka för hösten.
 
 
 
Var uppe relativt tidigt, har tvättstugan kl: 10.00.
Barna får ta över efter mig, jag ska till jobbet.
Det blir en halvkort dag/kväll bara till 20.30.
 
 
Jobbet gick som en stress dans, HAHAHA
Jag kunde INTE gå när jag skulle, eftersom det var ett fall
så blev min uppgift sen och vart klar 21.30.
Får väl se vad chefen säger om det då.
Camilla och Thomas hämtade mig, det var
en överraskelse, kul.
Vi tog en fika hemma och sen var det bara att packa,
och sova för att ge oss av i morgon bitti.
Nattis nattis
 
 
 
 
 
 
 Slut i nrutan
 

Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0