Helgens sista dag

 
 
Söndag 22 juli
Magdalena & Madelaine
Grattis
 
Barn, barnbarn
 
 
Livets stora mening
Att kanske få ett barn eller två.
Att se och forma en så liten person 
Att se hen växa upp och bli en egen person.
Livets höjdpunkt och grädden på moset.
 
 
 
 
God morgon världen.
Hoppas alla har sovit som i en dröm.
Bra drömmar på natten ger bra energi till dagen.
 
 
 
 
 
Jag har inte skrivit om barnbarn på länge,
Jag har ju en del;
Saga, Liam, Tindra, Johanna, Amanda, Lukas,
Jolin, Kevin, Nicole, Olivia, Robin & Markus
Wilma förstås
 
  
 
 
 
  
 
 
Saga har ju nu blivit mer som dotter då hon bor hos mig.
Tänk vad livet kan ge massa barnbarn.
Det är dock lite synd att man inte ser all lika mycket men det
är ju så när barnen inte bor på samma plats.
Utspridda runt Stockholm med omnejd.
Men man har kort på alla och det är ju då trevligt att titta på.
Dom man träffar mest är ju dom som finns i ens närhet.
och det är ju tur att några är nära.
 
 
Ett dop kommer snart upp, den minsta trollungen
skall döpas och det skall bli så kul.
Det är magiskt med dop på något sätt,
man blir glad och upprymd.
 
 
Då börjar dagen och den är solig och varm.
Jag har nog sovit bra för utvilad och
pigg var jag när jag steg upp.
En go frukost och en kopp kaffe så är livet
på rätt köl.
 
 
Nu har ju då gubben vaknat också.
Så vi skall väl ut i världen med bilen.
Det är så bra att kunna köra järnet med
honom och fin slipa detaljer med Thomas.
 
 
Jag har varit i tok stan och kört. Jag har lyckats övertyga min
gubbe att jag kör bra, behaglgit och  .... bra.
Vi tog en lång väg till Salem där jag plocka upp två flickor ocg
åkte till lek slottet.
 
 
Lämna dom nere vid garaget vid 15.30 tiden
Köra hem för att fixa mat, sonen Rickard kom med flickvän.
vi åkte och tog en fika i Rosenhill sen hem och kolla bilder från
deras semester i Kroatsien.
 
 
Nu skall kudden kramas :)
 
 
 
 
Slut i rutan
 



Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0