Nu är den här

 
 
26 juli
Går mot semester
Jesper
Grattis
 
 
Marie Karlsson
Du är en av de finaste
människor jag känner.
Du är värd alla blommor
i världen.
Kram till dig hjärtat
 
 
Nu nallkars den stora lönings dagen då resten av
befolkningen blir rika för en eller max två dagar.
Lönings dag i morgon för oss kommunalanställda. :)
 
 
Upp före kl:, 05.00 in i duschen på med palter och
så var det frukost.
Köra till jobbet och säga hej då till lilla gubben.
Samma sak varje dag, börja lukta ekorrhjul.
Samma sak varje dag, på tiden att göra annat,
eller det är nog så här tills kortet är klart.
Men sen är det ju samma fast jag blir själv i bilen.
 
 
Då var det jobba, jobba hela dagen lång.
Det är full spruta som vanligt.
Någon ny flyttar in och någon gumma eller
farbror flyttar ut.
 
 
Vi duschar, hjälper till med tvättning och på/av klädning,
tar in frukost, städar, tvättar, bäddar, delar mediciner,
delar ut kaffe, lunch, middag, ska dokumentera och
ler och pratar med våra boende.
Vi älskar vårt jobb helt klart. Det finns stress faktorer
till tusen i detta jobb, och det skall du klara av
med ett leende :)
kl 16.00 var det i alla fall slut på min dag.
Gubben och Saga var där och hämta mig.
Hem Ari lagade mat, man åt kolla TV:n.
 
 
Det var ju så att jag skulle ha kört lite,
men det är så att det finns inga bromsar kvar
så det gick inte i dag.
Gubben var en smula sur för det och att han
hade köpit fel glas till högra lampan fram på bilen.
Lite dåligt humör, eller? hahaha
 
 
Och sen kom John Blund, mitt i
Dödligt vapen 3!
 
Söta drömmar.
 
Hehehe kan vara sant i bland hehehe
 
 Slut i rutan
 
 
 

Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny


 

Kommentarer
Postat av: Lollo

Den där John blund ska alltid komma när de passar honom, så dålig stil alltså..!;)

2012-07-29 @ 06:38:04
URL: http://www.louisecelander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0