Ny vecka nya utmaningar

 
 
Måndag 9 juli
Jörgen & Örjan
Grattis
 
 
Örjan
En av de få lärare
som är en bra lärare.
Falkbergskolan
 
 
Måndags morgon och jag väntar på att åka mot
jobbet, det blir en lång dag i dag.
Jag ska på fotvård kl 08.00 och börjar sen kl: 13.00
Ingen ide att åka hem direkt.
Jag har lite SoL dokumentation att pyssla med,
så jag får nog tiden att springa i väg.
 
 
Mitt arbetspass i dag är 13 - 21 och hoppas på att det blir
en lugn och skön kväll med lite att stå i.
Har dock mina saker att pyssla med.
Har ingen aning om vilka jag ska jobba med heller.
Det blir en kul överraskning.
 
 
Så nu har man fått omvårdnad på fötterna och
dom mår så bra, alla borde ta sina fötter till fotvården
minst var åttonde vecka det är dom värda.
Hur ofta tänker vi på att det är dom  små/stora fötterna som
bär hela kroppen, och flyttar den framåt när vi går.
Jo jag vet att vi har ben och muskler som hjälper till.
MEN det är fötterna som har alla våra kilon på sig.
Därför anser jag att det är fossebissingarna som gör det grova jobbet.
Lite om pyssling var åttonde vecka och lite kräm varje kväll är ett bra pris till fötter.
 
 
Nu är det snart time för lunch, det ska bli gott.
Sen lite fika och promenad runt huset innan jag börjar jobba 13.00
 
 
Då har man arbetat ett kvällspass och det flöt på så bra så.
Gubben hämtade mig som vanligt, tog en glass.
Kom hem tog en dusch, och nu så väntar en go härlig säng. 
 
Denna dag är slut,
God natt.
 
 
 
 
 Slut i rutan
 
 


Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0