SEMESTER

 

 Måndag

30 juli

 

Grattis

 

 

Våran efterlängtade semester.

 

 

 Måndagen börja tidigt efter som vi skall åka.

Var uppe kl: 04.00 för att packa klart.

Väcker resten av familjen vid 05.30

Drar i väg vid sex tiden, allt ser bra ut och det fungerar bra att köra.

Då går bilen sönder.

Det är bara att dra tillbaka till Tumba, Messe och Bullen fixade bilen

och vi kom iväg igen. Nu kom vi nästan ända fram till Furevik när

vi upptäcker samma fel gas spjälls ventilen.

 

Min gubbe gick i taket. Han var verkligen arg, jag undra bara till vilken nytta?

Bilen lagar sig inte av det. Nu har vi sån tur att sonen vet vad som skall göras.

Så vi skall kontakta Bullen så han får tala om exakt vad vi skall göra.

 

Vi har i alla fall varit på Furuvik och tittat på apor, åkigt båt, promenerat runt

åkt karuseller. Vi åt en god lunch och hade en trevlig dag.

Sen var det bara att åka vidare mot första stugan, Stenö havs camping.

 

Trevligt ställe, fin stuga med kök/ vadasrum och ett sovrum.

Badrum med dusch.

En öl och cider till vuxet folk och en cola till barna.

Sova säng säng säng

God natt.

 Det blir inga bilder

jag lägger upp när jag kan.

 

 
 

Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0