Sista veckan före semestern

 
 
 Måndag 23 juli
(om 4 månader fyller jag år hihi)
Emma
Grattis
 
 
 
Vår planet
 
Upp och hoppa nu är det måndag.
In i duschen, fixa frukost, kolla facebook
och en titt på nyheterna.
Ett kort samtal med gubben innan han åker till jobbet.
Då är man ensam :(
 
Barnen sover hos varsin kompis i dag.
Så dom träffar jag i kväll.
Jag har ett kvällspass på jobbet.
Undra vilka som jobbar i dag? Många som är på semester.
 
När jag såg på nyheterna i dag fick jag den där känslan
att vår värld är en smula galen.
Folk går och skjuter ihjäl andra människor, bara för att.
Människor måste fly från sitt land för det är inbördeskrig
så dom skjuter sin egen befolkning!
Oliktänkande blir mördade genom olika "olyckor".
Andra tänder på hus, och det rubriceras som mordbrand.
 
Men snälla vad är respekten mot varandra, vad är kärleken
för sitt land, varför skjuter man oskyldiga människor?
Detta är något jag inte kan förstå.
 
Jag har väl också varit förbannad på andra människor.
Men man skjuter väl inte dom för det, det är respekt löst.
Vem ger dig rätt att göra illa en annan människa?
Man kan vara arg och säga saker men gå till handling ...
Nä om man inte gillar någon, skit i hen då.
 
Oj oj o j
 
Vår fina värld som vi skall förvalta och se till
att den snurrar lugnt och harmoniskt.
Kom igen nu,
 
Vår fantastiska värld, vad skall vi
bo om jorden lägger av en dag?
Vi kan inte andas på någon annan planet,
vi har bara moder jord
 
Då var ett kvälls pass över, Anneli var på jobbet, skit kul.
Och körningen hem var lätt som en plätt.
Nu sitter jag här och är nöjd med dagen.
Kudden skall snart kramas.
Sov gott kära läsare,
sov gott
 
 
 
God natt och sov gott
 
 Vakar över moder jord
 
 



Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0