Söndag

 
Söndag 15 juli
 Olof
Grattis
 
 
 
Då var det dags att göra morgon pyssel för
att ta sig till jobbet.
Jag ska köra dit i dag också.
Det är så kul att köra.
Vísst gubben kan bli lite tokig i bland, men jag lär mig.
 
 
Min dag på jobbet börja 07.30 och sluta 17.00. 9.5 timmar,
långa dagar, mycket långa  dagar.
Tar bilen hem. Ska handla på Willys.
 
 
Himlen bara öppnas, snacka om synda flod.
Det gick inte att se framför sig regnet var så tätt.
Vi satt i bilen i 20 minuter och vänta på att det skulle av ta
en smula. Och till slut blev det uppehåll.
 
 
Ari sprang in och handla det som skulle hem.
Det tog 15 minuter för Ari att handla och betala.
Nu äntligen, hem.
Mat och sen slappa framför TV:n,
 
Sov gott
Kudden min, nu kommer jag.
 
Slut i rutan
 



Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0