Vad är sommaren?

 
 
Lördag 21 juli
Johanna
Grattis
 
 
 
Mitt barnbarn
Johanna
har namnsdag i dag
tusen kramar till dig
Hurra
 
 
Mitt barnbarn
Tindra
som heter Johanna i
andra namn
Hurra
 
 
Jag tycker att det är lite trist utan solen
utan värmen som man skall ha när det är sommar.
Inga badstränder med barnbarn, inga skogspromenader heller.
Bara trist inomhus aktivitet.
 
Hur kommer våran semester att se ut om en vecka??
Kommer vi att bara ha regn eller kommer vår lilla sol lysa på vår väg?
Det är frågan det, jag hoppas och tror på sol på semestern,
Dagens agenda är nästan tom
Ja så är det, jag är ledig och jag är inte bokad i dag!
Vad sa ni nu då?
Jag kan faktiskt låta bli att boka upp mig, eller om sanningen
skall vara riktig så har jag en sak på agendan i dag, köra bil.
Och det har jag varje dag. Jag har det som vardag nu.
 
En tung vecka kommer då jag jobbar 6 dagar av 7
Dessa veckor kan kännas som bly då man är helt
slut när man kommer hem.
Men man gillar sitt jobb så ... :).
 
Dagen börjar med att man är trött och slö.
käkar sen frukost 9.00. skall peppa mig till
körningen kl:14
 
Nu är det kaffe dags och ringa ett samtal till gullet
Johanna som har namnsdag i dag.
Farmor får komma över med något till stumpan i dag.
Undra vad hon vill ha?
 
 
Jag har kört i körskolan i 80 minuter och det kändes så
bra, fick beröm att jag har blivit bra att köra.
Det kändes bra.
 
 
Hem och laga mat, köttfärssås med spagetti.
Mums det är gottit.
Sen var det bara att åka till Lillevi och
gratta henne på födelsedagen.
Gav henne en blomkvast.
Tog med Yvonne till Tumba så hon slapp åka buss.
 
 
Då var det bara ett stopp kvar och det var i Salem.
Det fans en liten tjej som har namnsdag.
Jag var där och gav henne en lite present, lördags godis :).
 
Fina bilder vart det också på barnbarnen.
 
Amanda
 
Johanna
 
 
 
Joline
 
Så nu är det lite kaffe en smörgås och
en film som gäller
 
 Slut i rutan
 
 
 
 



Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0