Avslutningsdag 2


Fredag 15 juni

Margit & Margot
Grattis

Har en klasskompis från Skarpnäcksskolan
som hetter Margot.
grattis på namsdagen

 

Robin och Saga
För att dom har
sommarlov nu, kl: 14.00 i dag
Speciell ros till Robin som
har stått ut nio år.




Skolavslutning
Saga fixade till det så jag inte var med
på hennes avslutning. Hon sa att hon skulle
träffa läraren först se ha en avslutning i aulan.
Det var tvärt om. Aula 9.00 var det.
Men jag var ju inte där då



Jag satt och väntade på att Linnea, Joline
och Johanna skulle komma. Do kom min
arbetskollega Toshiko förbi, det var en
trevlig överraskning.



Vi tar tåget 10.07 till Tullinge. Där skulle vi
först lämna av Johanna som skulle till sin farmor.
Amanda var redan där.
Då vart vi bara två kvar.







Jag kom kl: 10.30 på Robins avslut.
Programmet började med att ALLA
stod upp och sjöng våran
NATIONALSÅNG.
Det är första gången som jag har sätt att
Robin fick sjunga den.
Härligt Falkbergskolan, härligt.



Det var en underhållning av hög klass.
Den var helt OK.
Vi hade fika i matsalen efteråt med tal
av alla lärare.

Lite bilder från avslutningen.



     


Nu är det bara  




En fin uppsättning, ett lyckat slut.
Tror att Robin nu äntligen kan slappna av
och slippa skolan för ett tag.
Det är ju gymnasiet som väntar nu.





Då var det en sväng till Tumba som gällde.
En fika och lite som skall handlas.
Det tog en stund men sen var det raka spåret hem.
Satte mig ute för att vänta in två barnbarn.
Dom kom och vi, jag och gubben, tog dom med oss till affären för att
handla vilket var sådär krångligt. En viss herre vart lite
snurrig och for runt som om aldrig varit i en affär.
Ja där ser man hur det kan bli.


Middags tid; hungriga barn satt och väntade på köttbullar spagetti.
Det är en stor favorit som farbror Thomas och faster Camilla lärt dom.
Mätta och glad stoppa jag en liten kille i badet
och sen en tjej, Dom ville bada varför sig så klart,
dom behöver inte bada tillsammans.
Skönt med egen tid.



Fredas mys så klart.
Godis och TV, då är det fulländat.
Dom stora var på något gippo på Hågelby med uppträdande.
Dom kom hem till 24.00.

Det var en späckad fredag.










Slut i rutan






Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0