Jobba kväll

 
Måndag 25 juni
David & Salomon
GRATTIS
 
Till Jobbet
Har saknat jobbet
och kollegorna.
 
Det är måndag och jag har vaknat till liv långt innan jag behöver.
Det regnar ute och det är ju ingen hit.
kl: 8 är det 11 grader och regn och blåst,
bbbbbrrrrr, Hoppas det blir uppehåll när jag ska dra mig till jobbet.
Bäst att komma i tid så att jag hinner läsa och höra hur det är med allt.
Har hänt så mycket kan jag tänka mig.
 
Har i alla fall intagit min frukost och ska väl titta vad ciber världen har att förtella.
Man har en daglig rutin på daton varje dag;
Blogga,
Facebook,
Mail,
Surfa runt.
På kvällen när man kommer hem eller innan man lägger sig;
Bloggen (skriver till och det hänt något)
Facbook ( för att se om någon skrivit till mig)
Mail ( om man har fått något nytt)
Sanslöst är man beroende av daton eller????
Hur fasen var det för?
      
 
 
VI skrev små söta brev (som tog dagar i bland att komma rätt)
vi ringde varandra (gör vi ju i dag också, fast nu når vi alltid varandra).
Framför allt vi hälsade på varandra mer förr, i dag pratar man över
daton eller i mobilen. Den fysiska kontakten är borta.
Det är kompisarna på jobbet man träffar mer än de vanliga vännerna
så att säga.
 
Dagen känns lite spännande, vad har jag att förvänta mig när jag kommer
till jobbet? Det ska bli skönt att få jobba igen.
Hoppa alla har tagit sina bilder och att pärmarna är klara och ligger på rummen nu.
 
Ja då har ett kvälls pass flytigt för bi och det gick ju bra.
Lollo, Farida, Ulf och Emma var med mig denna kväll.
Det kändes bra och vi var klar i tid.
Lite att rapportera till natten, så är det alltid.
Det är ju människor vi jobbar med så det händer alltid saker.
 
Nu är jag hemma och kvällen ska snart bli till ett slut.
Böka till kudden och lägga huvudet till rätta.
 
 
 
 
Slut i rutan.
 



Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny




 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0