Ledig

 
Onsdag 27 juni
Selma & Fingal
Grattis
 
 
Löne- dagen
Det är alltid lika kull
att bli rik för en dag.
 
 
Då var man lite mer galen än vanligt, går upp vid 06.00,
missa gubben precis när han gick.
 
 
Jag går upp och får för mig att städa köket med allt
vad det innebär plus flytta runt lite hushållsmaskiner.
Jag måste ta tag i min hobby, de här går inte för sig.
 
HAHAHAHAHAHAHAHA
 
Nå ja man ska väl vara lite galen för att klara av
denna värld som är totalt galen.
Har alltså en ledig dag i dag. Hur ska jag lägga upp den?
Man kan alltid kolla om någon vill äta lunch med mig.
Eller ta en fika, alltid lika gott.
 
 
Bör väl storhandla lite. Saker försvinner som värsta
avlöningen när man har två tonåringar som äter
en ur huset, hahahaha
Men alvarligt ...
Tonåringar kan äta 24 timmar om dygnet,
det finns inge stopp på dom. Värst är det under sommar lovet.
Dom har ju inget att göra, säger dom.
 
 
Dom timmarna som mina är ute med andra ungar och spelar
basket eller drar i centrum eller vad dom gör, äter dom ingenting.
Men innan dom går kan det bli frukost och mellanmål 4 gånger.
När dom sen kommer hem är  det smörgåsar och saft i parti
och minut, typ en limpa eller två.
 
 
Att dom inte kräks!
Fattar inte att dom orkar äta så mycket när dom skall sova?
Någon som kan svara på detta??
Man ser en lite smula att det kan bli lite för mycket av de goda men
det bekymrar inte dom. Konstigt.
 
 
Ja hur ska jag lägga upp resten av dagen??
Jag ska nog börja med att ringa någon som vill komma till Tumba.
Sen utgår jag ifrån att lura med dom på lunch eller så.
 
Så god lunch
 
Det vart lunch med Robin och Saga, dom duger att luncha med,
Vi var på Kina restaurangen i Tumba, sen ner och handla hem mat och
andra basvaror.
 
 
Jag träffa på min kompis Ingela och hennes dotter Malin.
Dom var ute och kolla in kläder till Melvin (Malins son).
Det var ju en liten bonus att springa på henne.
 
 
Camilla kom förbi vid 14.15 tiden, Hon ville ha
lite huvud massage, och det fick hon av mig.
Hon skulle till läkaren i dag.
Det är så synd om henne, orättvis att vissa får det så jobbigt med
olika sjukdomar. Jag tror Camilla har för hela familjen.
Lilla sessan hoppas du mår bra snart igen.
 
 
Nu lagar vi mat och gubben är på intågande.
Det ska bli kött och pommes med god sallad av Saga.
Hon kan snart laga all mat och göra lite komplicerade saker.
Det är framsteg det, bra jobbat Saga.
 
 
Då ska jag ta och plugga och ha en mys kväll.
För att ladda batterierna till i morgon då jag har
ett morgon pass till 16.00.
 
Något i denna stil kanske.
 
Skall klippa mig också i morgon eftermiddag. :)
Det kan bli spännande.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Slut i rutan.
 



Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0