Oj vad det går

 
Tisdag 26 juni
Rakel & Lea
 
Gamla goa människor.

 

 

Då är det en tidig morgon som gäller.

Skall åka med gubben så det gäller att vara klar när han skall åka, 06.00.

Vilken morgon, Ari vart stressad, han drömmer i väg i bland

och tiden liksom försvinner för honom.

Så vi kom i väg 06.10, sent då han skall vara på sitt jobb 06.30.

Bör han lämna mig 06.10 på mitt jobb för att hinna själv.

 

Har hört från Jimmie och Nea i dag, dom har det dailit på landet.

Skönt att ha ett ställa att åka till.

Jag skulle också vilja ha det. Få se vad framtiden säger.

 

 

Jobbet var som vanligt, mycket att ordna och stå i.

Man kommer in i rutiner så fort, varit borta två veckor och i dag märks det inte.

Ja så det kan bli med livet, man kommer alltid in i samma spår hela tiden.

Det är därför så viktigt att göra andra ovanliga saker så som

daiting, bio, ute middager och vanlig affärsbesök.

 

 

Gubben väntade på mig när jag slutade,

Vi åkte till Tumba centrum, handlade mat och hämta packet.

Hem och ska väl slappa nu. Känner mig ganska seg vill jag lova.

Ari fixa hamburgare i dag helt OK.

 

 

Det är rätt skönt att slippa göra mat, och Ari vill nog göra maten.

Han är snäll han. Synd att fler inte kan få ha det så bar som jag har det

Många skulle må bra då.

Jag är tacksam för det i alla fall.

Nu slöa vi slappa lite.

Krama kudden senare.

 
 
 
 
Slut i rutan
 
 



Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0