Tjoho nu är det lördag

 
 
Lördag 23 juni
Adolf & Alice
Grattis
 
Thomas & Camilla
 
Livets våg
 
Då fortsätter dagarna att rulla förbi, man kan inte
stoppa det och man kan inte stanna tiden.
Det är ju rätt bra att den rullar på, men ibland vill
man att tiden bara stannar lite längre eller för en eller två dagar.
Man kan vara på semester som man inte vill ta slut.
Man vill ha några dagar till, ja då är det så att man vill att tiden stannar.
 
 
Nu har man börjat sakta att gå mot mörkare tider, hur roligt är det då?
Inte alls, man vill ju ha mer sommar och sol och inte tänka på att
sommaren och ljuset snart är borta, men det är ju ett faktum.
Om 6 månader och en dag är det julafton, bara det får mig att
rysa till. Jag vill inte ha snö och kyla, jag vill ha sommar,
sommar och åter sommar.
 
 
Vad händer i dag?
Inte så mycket tror jag. Jag har en gubbe som drack sent och
intensivt i går mellan 21.00 - 05.00. Han kommer nog att bara
ligga som en platt valross i dag.
Jag får nog roa mig själv.
 
 
Satt och kolla TV hela dan.
Hände inget speciellt, en lugn och sansad dag,
Skumt väder och en trött Phia, så det var helt OK.
Laga maten förstås det gjorde jag.
 
 
Det vart lite fika mys hos Camilla & Thomas på kvällen,
lite jordgubbar med barnen ännu senare.
Krama kudden vis 23.20
 
 
Natti natti.
 
 
 
Slut i rutan
 



Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0