Utkast: Juni 10, 2012



Måndag 11 juni
Bertil & Berthold
Grattis


Min semester så klart
Två veckor, ska jag ha nu.



Jag har börjat att skriva in lite namnsdagar i bloggen.
Det är lite roligt och jag kan på så sätt inte
glömma någon vän so har namnsdag.
Men ... men jag funderar på valen av namn
som är med i almanackan.
Vem är det som bestämmer namnen?
Dagens namn, Bertil, vanligt namn och det finns
en del som heter de, men Berthold?
Vem i dag döper sitt barn till det?
Har studerat några listor,
Lukas 1114 i Stockholm heter det
Theo 167 st.
Loke 163 st.
Rubin 118 st.
Ingen Berthold fans med.
Så varför är det så konstiga namn med?
Nä det är nog hög tid att ändra namnen till namn som finns.
Det är nog roligare för dom barn som har vanliga
namn att dom får vara med i almanackan.



Det var skönt att slappa i soffan hos Camilla  två dager.
Bra film maraton var det, jag gilla dessa filmer.



Vet inte vilket som är bättre, dom gamla
eller nya, det är en bra storry.


Har börjat att måla köksfönstret, det går bra,
jobbigt med alla förberedelser. Det ska tvättas och torka och tapas.
Sen skall man kladda en gång, efter det har torkat blir det en gång till.
Eventuellt en tredje gång.
Ska hinna med att gå på ett möte med Robin kl: 13.00.
Och se till att det blir färdigt i köket.

Det var en trevlig lunch med bästaste Eva.
Det är alltid lika kul att träffa henne.
Robin & Saga dök upp vid 12.10. Så vi knalla till polisen vid 12.50.
Sen var det bara att handla och ta sig hem och fixa mat och göra
färdigt målningen på köksfönster och vardagsrums fönster.

Titt lite på Tv, krama kudden kl: 01.00



 



Slut i rutan.





Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0