Lill lördag





Onsdag 23 maj

Upp lagom tid, eller tidigt.
Det beror på hur man ser det.



Morgonstund har guld i mun

Denna onsdag är en mellan dag i veckan, varför kallar vi den lill lördag?



Gott folk var ute och roade sig mitt i veckan för att årka med resten av veckan?
Kan det ha varit så?

Wikipedia
Lillördag är en svensk benämning för den vardag som anses vare lite
festligare och då man till exempel äter godis/snacks, en finare middag
eller går på restaurang, dans eller bio. Ordet kommer ifrån piglördag,
vilken inföll på onsdagar, det var då pigan enligt traditionen hade ledigt
eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen.

Den vanligaste dagen för lillördagen att infalla på är onsdagen
men även tisdagen och torsdagen förekommer.


Robert bloggade om detta.

Lill lördag finns den idag

Förr talades det mycket om att onsdagen är lill lördag och den dag som l
ämpar sig bäst om man ska gå ut mitt i veckan.

Men numera verkar det som denna dag är en helt vanlig onsdag.
Kan det stämma kan man fråga sig och vad beror det då på?
Allt färre människor syns på gatorna, restauranger och pubar.
Bio verkar vara lika intressant idag som förr.


Så nu har vi löst detta.



På dagens agenda står det följande;



Socialtjänsten kommer på besök,
Samtal med kurator
Eventuellt ett lunch besök av Linnea och Joline.
Matlagning



Det var de, men fan jag har glömt skolan, ojojoj.
Måste genast messa till läraren.
Fan hon måtte tro att jag skiter i den.
Fasen också...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0