Ny vecka med många händelser.




           7 maj


Till en ledig dag
Njutningsfullt


En ledig dag som började 05.30 med en frukost.
Taskig mage, av okänd anledning.
Tvättstuga kl:7.00. Förövrigt en taskig tid,
bara 3 timmars pass.

 

Man måste vara snabb som fase för att få det torrt.
Det är tyvärr bara den tiden som är ledig då jag kan tvätta.



Har börjat sticka lite, känner att det är ro givande.
Har alltid fått perioder när jag stickar eller virkar.
Kul är det.
 


Nu massproducerar jag torg vantar och sockor till mig och barnbarn.
Man plocka lite, ingen feber i dag. Hade ju 38 grader i gårkväll.
Konstigt detta.

Inge större svängom i dag.






            9 maj


Kollegor på jobbet
Det rullar på


Då var det en ny dag nya händelser.
Fortfarande dum mage, men ingen magsjuka.
Bara stökigt.



Ska börja jobba 13.00
Man fixa lite i hemmet sen var det bara att dra i väg.
Jobba med bra kollegor, flöt på så bra att det var stört skönt.


Hej då jobbet

Gubben hämta mig och kom hem en smula trött.
Kom ner i sängen och gosa med kudden vid 23.00 tiden.
Natti natti



          10 maj



Till Saga
som fixa VG i slöjd
och G i matte
Grattis





Upp med tuppen, en spännande dag.
Åker till jobbet med gubben och det är alltid bra.
Man hinner fika och filosofera innan jobbet bör jag.



I dag ska bästa Karlson och jag jobba med
nya pärmar som ska stå i boendes rum.

Så kul och spännande.
Lite fundersam blir jag dock.
Det tar jag inte här.



Vi jobbade och slet hela dagen och det kändes bra.
Fika lunch fika lite till. Skratta och jobba som få.
Vilken dag Karlsson vilken dag.



Fick åka med Marie till Stuvsta, tog tåget hem.



Var och handlade, tonåringarna beställde PITZZA.
Så det blev det till middag i dag.
Var hem rätt sent, 17.45 tror jag.
Sen middag i dag. Gubben kom senare.
Han har jobbat i regn, stackars han.



         11 maj


Går till
Barnbarnen
så klart.
Älskar er.






Long ledig helg,
Börjar med att jag ska träffa barnbarn


Johanna & Amanda

och två kommer att sova hos mig.


Johanna&Tindra

Det ska bli så kul.



Vi ska även ha tvättstuga kl 14.00.
Men innan dess ner till centrum och fika med Linnea.
Träffa minstingen.

        
Joline  

Linnea                  
         


Kaffe stund

Och i kväll så ska jag till Gladö, jippi kul.



Grilla lite med bästisen.


Bästaste Eva

Ska bli så kul.
Mer om det senare.


Slut i rutan.






Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//superfarmor





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0