Det var den dagen

 

20121102

Tobias

Grattis

En lugn och fin plats

där man kan bara få frid i sinnet

En tidig dag och långt pass.

07.00 - 17.00 man jobbar ju heltid.

Upp 05.00 in i duschen, ta och fixa frukost,

vad ska jag ha på mig?

Det är spå svårt ibland att hitta

något bra kan jag tycka.

Det blev jeans tröja och stövlar.

Jacka så klart.

Kör till jobbet och det går så bra, Ari tar bilen och

fortsätter till Långbro park.

Jag träffar Berit en stund sätter mig för att titta på

nyheterna om vad som hände i natt.

Pådrag på Passvägen hörde jag.

Nu är det så att jag inte hitta något om den saken.

Så det får man kolla i kväll.

Börja jobba och jag hart medicin utdelning.

Dagen rullar på som bara den. helt plötsligt är det lunch.

Då är det inte så långt kvar,

5 timmar.

Så tar dagen slut och jag kör hem.

Som också går mycket bra,

gubben får bara ett anfall som jag inte riktigt vet varför.

Sur som fan är han.

Han gnäller på allt,

jag bromsar försent, parkerar snett backar fel och allt annat.

På mindre en 10 minuter vart min bilkörning från super till katastrof

enligt denna viktepetter.

Han har kommit i klimakteriet

Han kan dock inte vara kossa så jag

måste leta rätt på ett bättre namn.

Maten gjorde han och han stod och muttrade hela tiden.

Undra vad det är med han?

Maten var ett Ari special som bara han gör.

Nu blir det soffan och lugnans ro,

en kopp kaffe och bara njuta av tystheten.

 

Kram till värden och ha en

godnatt.

 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0