En enkel söndag

 
20121118
Lillemor &
Moa
Grattis
 
Söndagen före domssöndagen
 
( Domssöndagen (även stavat Domsöndagen)
och Kristus konungens dag

är i olika västerländska kyrkor kyrkoårets

sista söndag och infaller den söndag

som infaller 20–26 november.)

 
 
 
Jaha upp vid 05.00, in i duschen, sen som vanligt
frukost vid datorn.
Det ÄR horribelt att sitta vid datorn
och äta frukost ja jag vet det.
Men jag har stränga årder att in ta min mat sakta.
Och då måste jag väl vara upptagen med annat.
Datorn är ett bra hjälpmedel för mig på morgonen.
Det är mycket komplicerat på lunchen och middagen då.
Jag få så för djävligt ont i magen på dom måltiderna.
Så för Phia är datorn bra på morgonen.
Fint ut lägg
:)
 
 
Ska bege mig till Hägersten i dag, jag bodde där själv som 18-åring.
På Cedergrensvägen, vilken fin lite lägenhet det var.
Min storesyster måste ha varit knäpp när hon sålde den.
Men som sagt nu ska jag dit och hälsa på
Carolin.
 
Min bästis från förr som tyvärr lämnade oss för tidigt
för 16 år sen. Hon harr tre barn och jag ska träffa två av dom
i dag. Carolin har ett eget litet barn och Lena.
Camilla skall följa med.
 
Det är ett arbetspass mellan 13 - 20.30 i dag.
Det är skönt att arbeta kväll, jag gillar det väldans bra.
Man får massor gjort hemma innan, och
man kan softa innan jobbet eller fika med någon.
Det är bra på många sätt.
 
Gubben kommer och hämtar mig så jag får köra lite bil.
Inga större utsvävningar, nä det är måndag i morgon.
 
 
Och ja
det är bara sex dagar kvar  ........ :)
 
Men jag var så trött när jag kom hem.
Man känner i bland att man tar lite stryk att
jobba så här sent,
när man blir 50 + ska man nog jobba 9 - 17.
 
Nå väl inge TV inge mys ingenting.
Bara sängen.
 
 
 
 
Varva ner lite, 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0