Ljus i vårt hus

 
 
20121110
Martina & Marina 
Grattis
 
 
Lollo
som fyller år i dahg
GRATTIS
 
 
 
En liten seg morgon där massa SMS kommer
på löpande band med avbokningar av ljuspartyt.
Ja det är tur att jag har en dotter och en
arbetskollega som kommer.
 
Jag var uppe och åt frukost vid 7 tiden i dag.
Har varit vaken i natt för att jag haft kramp i högerben.
Nu är det bra och det spänner lite bara.
Har svårt att sitta på knäna för då blir det sendrag.
 
 
Jag fick frukostgester i dag, kl 8.00 kom två
hungriga människor med hund till mig.
Det kan ju vara kul att bli överraskad på
morgonen av barn som är hungriga.
 
 
Har väl plockat lite så att det ser hyfsat ut
när man får gäster hem i dag.
Det finns fina ljus i nya katalogen,
Det blir att handla lite jul ljus nu.
 
 
Det vart ju några stycken i alla fall.
7 st plus Taru som höll i visningen.
Sänder här ett tack till;
Majvor, Camilla, Jonna, Maria,
Emma, Ida
som förgyllde min eftermiddag.
Hoppas ni var nöjda med era val av ljus.
 
Nu kommer en eftermiddag med matlagning och eventuell
Huddinge besök. Hoppas det fungerar eller så blir
det att gratta Lollo på måndag på jobbet.
Vi får eventuellt besök själva så nu får vi se vad det blir i dag.
 
 
När jag hade ätit kom en konstig känsla över mig som jag inte kan ta på.
Jag gick ock lade mig för jag kände mig så konstig.
Ont i hela kroppen och så illamående.
Det blev inget av något vi tänkte oss.
Gubben satt 13 timmar vid datorn och spela
spel. Jag var så off att jag ville inte röra mig ur sängen.
Vilken lördags kväll.
 
Så det vart slut i rutan tidigt, väldigt tidigt.
 
 
 
 
 
Varva ner lite, 
 
 
 
Sovgott
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0