Lördagens händelser

 
 
20121117
Naemi & Naima
Grattis
 
 Wilma
För hon är en
mamma och pappa
gris
 
 
Oj vad natten tog tid i natt.
Kändes som jag sovit länge.
Det som är, är att jag sovit hela natten och tungt.
Det är detta som kallas utvilad, tror jag.
Det känns skönt en så länge i alla fall.
 
Så min klocka ringer 05.00
gäsp !!!!
En lång sträckning så varenda krokig del sträcker ut sig.
Nu skall kroppen lyda hjärnans signaler, inte ha egna tolkningar utan
det är tid för duschen, hallå .. vi anropar signal till bena, armar och kropp ..
upp och stå, gå till dusch rummet.
Så ja tack för den masningen det tog tid.
 
En stilla frukost vid daton, va .. äter du frukost vi datorn???
Ja det gör jag, jag är ensam och övergiven på morgonen och varför
ska jag då sitta vid ett matbord som ingen sitter vid?
Då kan jag sitta vid min lilla dator och jobba samtidigt som jag äter.
Vilken lysande idé.
 
Oj oj bör väcka min gubbe så han kommer upp innan vi ska åka.
Det kan vara en för del tror jag
:)
 
 Så då kom vi iväg, det är lite trafik så här på lördagsmorgonen kl 07.00.
Va .. !!! Sover nästa hela befolkningen?
Vad konstigt är det bara vi i vården, affärer, restauranger som är vakna?
Ja ja små barns föräldrar är också vakna, vissa i alla fall.
Det är ju skönt när man ska till jobbet.
liksom lugna gatan :)
 
Dom här passen när man slutar 17.00 känns så långa när man kommer till jobbet,
men sen är det helt plötsligt lunch och man har inte hunnit med det man ska,
och sen kommer middagen 16.30, ¨å är det bara 30 minuter kvar.
Dagen har gott och man slutar.
 
Kör hem och tänker nog ta en sån där slapp kväll.
Inga barn hemma, vad är dom??
Wilma kommer en stund.
Jag tar en fika med Renata och det är kul.
Får en mat koma attack hos henne i 30 minuter.
Läskigt höll på att somna.
 
Hemma igen då är det TV:n och
relax-avdelning med
kudde och täcke. 
 
Varva ner lite, 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0