Oj vilken start

 
20121112
Konrad & Kurt
Grattis
  
Ny vecka,
nya utmaningar, nya funderingar, nya lösningar.
 
Nu har jag funderat på att mitt liv
skall vara en stor godhjärtat liv.
Jag har inte så många år kvar och jag tänker
egna mig åt mina barnbarn och mig själv.
Så klart har redan gjort det ett tag nu.
Vad andra vuxna gör/säger eller överhuvudtaget
opoinera sig om ger jag blacka fan i.
Min livs filosofi är.
Inga bekymmer det är ord som är bra.
 
Jag orkar inte fajtas varje dag med hitan och ditan.
Nu är det jag, jag och mina barnbarn.
 
Då kör vi
Upp och hoppa gamla tanten nu är det en ny
arbetsvecka och massa roliga saker att göra.
Jag har en måndag med några samtal och sen till jobbet för
att jobba kväll med Lollo och några till.
 
 
Har stått i duschen så jag blev alldeles som ett russin.
Det är så skönt med varmt vatten på en öm sliten kropp.
Jag har stora skavanker och känner att värme är bra, mycket bra.
Intar en vanlig frukost med fil och musli, C-vitamin och en smörgås.
Ari drar till jobbet 06.00 och det är grått och trist ute men
i mitt sinne har vi bara sol. Ock kl: 8.00 ska solen börja titta fram,
den kommer att vara med oss till 16 - 17 i kväll då den ska lägga sig.
Detta händer i Tumba och närmsta arian.
 
Jag har tittat på lite julklappar till barnbarn nu.
Det är ju en hel del ungar som skall ha lite.
Ett av mina barnbarn, Kevin fyllde 5 år i går så
han ska ha ett födelsedagspaket också.
Men jul klappar ja det blir många många många.

Kan vara lite trixigt till barnen man inte träffar så ofta.
Jag har ju några som man så sällan får krama och pussa på.
Men jag får vara nöjd med dom jag har chans att pussa på ofta.
Har i alla fall funderat på att låta dom välja lite själv vad dom vill ha.
Jolin kan nog inte det då men jag kan hjälpa henne att välja.
Tror både Johanna och Tindra skulle gilla det.
Lukas och Amanda får man nog styra lite annars blir det
en traktor för ett par tusen till Lukas.
Vad man ska ge tonåringarna .... hhhmmmmmm ...
Ja jo det blir så klart ..........
till saga och
en .........
till Robin.
Dagen har börjat sprida sitt ljus över taken på husen
inga solstrålar än, jag väntar med stora ögon på att
få se solen och att få känna dess värme i dag.
Har också funderat på om jag ska gå och lägga mig i
solariet några gånger för att få fusk energi,
kan det vara något?
 
 
 Då ska jag ta och ringa ett par samtal,
se är det lite plock som räknas.
Inte fick jag tag i läkaren, och inte heller bo- upptecknaren.
Går en rask promenad till Statoil för att bli upp
hämtad och körd till jobbet av Camilla.
Då är det jobbet som gäller.
 
Kommer till jobbet lagom för att hinna
med en fika och lite tittande på daton. 
Jag har massor att göra i morgon då jag 
ska vara på kontoret och ha en SoL dag.
Har några kollegor som skall komma med
sina genomförande planer.
5 st närmare bestämd.
Fixa lite lösen ord och annat smått och gott.
 
 
Ska vara ute i vården vid 15.30 tiden.
'Så är det ett kvälls pass till att jobba.
Ska höra med Renata om jag kan åka med henne hem.
 
Nu är det bara kväll som väntar.
Då tar vi och stänger butiken.
 
 
 
 
Varva ner lite, 
 
 
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0