Vilken kväll på Tyrol

 
 
20121108
Vendela
Grattis
 
 
Björn Skifs
&
Lennie Norman
Fantastisk roliga killar
bra underhållning 
 
 
Upp på morgonen och alla förberedelser,
jobbet väntar och allt som det innebär.
En bra dag där allt flyter och inget är jobbigt.
En dag att sätta i minnet som en
"fantastisk dag på jobbet".
 
Jag väntade en timme på min lille gubbe,
han slutar 16.00 och det tar 10 min att komma till
Rosendalsgården från hans jobb.
Så han dök upp där vid 16.15 och
vi kunde styra bilen hemåt.
 
Ett litet stopp vid Willys och Tumba centrum.
Jag sprang in, (bokstavligen)
tog det jag skulle ha plus lite till,
tre kassar, betala och ut till bilen,
gissa hur fort de gick??
 
 
30 minuter, om gubben hade varit med
hade han pressat tiden på 15 minuter.
Sen var det bara att köra ner till centrum,
Robins mobil hade kommit.
Och den ÄR lagad ....
HURRA.
 
Hem fort som attan, fixa maten,
jag skulle behöva vila för jag känner mig så trött.
Det är något som inte stämmer med mig.,
jag är så himla trött hela tiden.
Men jag hinner inte vila nu för vi ska iväg.
Kl: är redan mycket.
 
 
Kör ner barnen till kyrkan och sen drar vi till stan.
Full rulle, jag tycker det är läskigt att köra i stan.
Alla far hit och dit och är stört vana,
och så kommer jag som inte ens vet var jag ska.
Men vi kom ut på Djurgården i tid och välbehållna.
 
 
 
 
Då var det Tyrol som gäller
Jag ska få skratta och njuta av
musik i 1&1/2 timme ungefär.
Det var lite synd att vi inte han få mat plats,
men vi satt helt OK där vi satt.
Läktarplats rakt framför scenen.
 
Det tog nästan 45 minuter att ta sig till garderoben efteråt.
Väl ute i bilen blir min kära gubbe en smula orolig.
Det är halt Hugo och jag ska köra.
Han talar om med rätt stark röst att vi kommer
att sitta i diket eller räcket om jag inte anpassar min körning .
 
Men snälla älskade gubben,
ge mig en changs INNAN du dömer mig.
Vi kom hem och jag har väl aldrig kört bättre.
Det gick så bra att jag är riktigt stolt över mig själv.
Bra jobbat Phia,
Skit bra
 
 
Varva ner lite, är trött men ....
alltid bra att sitta en stund och andas
och släppa ut alla intryck
för att sen kunna sova skönt.
 
 
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0