Vilodag

 
 
 
20121125
Kattarina & Katja 
Grattis
 
Joline 
Så go flicka
 
 
Va!!!
Gissa vad klockan är.
8.30, jag var visserligen vaken en sväng
och titta på klockan vid 05.45.
Men somnade tydligen om,
vad skönt och det är lite stelt och
öm i ryggen men inte så farligt.
 
Nå ja Birger hann med en kopp kaffe och
lite snack med oss innan han åker in till
stan för att ta bussen till
Sundsvall.
 
Tiden har på ett sätt sprungit förbi mig i dag.
Jag har inte hunnit med det jag ska.
så nu är det eftermiddag och jag är
fortfarande på morgonen.
Detta är ju inte så bra.
 
 
Har besök av en liten tjej med
en av världens bästa tröja.
 
 
 
 
Så söt är man när man kommer till mig.
Barna har gått till kyrkan så
i dag ät det bara jag och Ari till maten.
Undra vad vi ska stoppa i oss?
mmm
Det kanske rent av finns någon som bjuder på mat.
Nähä det var bara att fixa egen mat.
Och lillgullet vill bara titta på allt runtomkring,
lite lyckades jag stoppa i henne.
Men det vara vällingen som mest var de hon föredrog.
Ska nog bulla upp med mer god mat till en liten tjej nästa gång.
Underbar liten gris den här lilla Joline.
Kul att ha henne själv också.
Ari åkte hem med henne vid 19.30 så
då ska hon hem och kvälls gosa med föräldrar.
Och vi har en lugn kväll, kollar på TV:n
sen går jag i säng och tittar lite till bredvid Ari
som somnar innan jag har sagt god natt.
 
 
Varva ner lite, 
 
  
 
  Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0