En bra dag

 
 
 
20121020
Sibylla
Grattis
 
 
Birgit 
 
 
 
 
 
 
Klockan ringde inte utan jag vakna 5 min före den.
Upp och in i duschen, liten frukost, gröt smörgås och kaffe.
En koll på FB.
Sen var det time att vecka gubben.
Han vara seg och kom inte riktigt igång.
Jag råka ju veka honom lite för sent.
Det gilla r inte han, men han fixa i ordning sig
och jag gick ut för att värma bilen.
 
 
Till jobbet
Jag skulle ha hämtat Lollo men vart så
sen i väg så hon gick ,med Susanne.
Och jag dök ju upp vid 07.30 tiden. sen som fasen.
 
Jobba och stå i.
Saknas folk där uppe på tvåa så vi lämna ifrån oss
 en kollega.
Sen var det tack och adjö på en
boende som vi inte hade någon aning om.
Bara så där.
Det kändes i mitt hjärta, jag vart väldigt ledsen.
 
 
Vila i frid mitt hjärta
 
 
 
Efter jobbet var det lite bilkörning som vi skulle göra.
Jag tycker det är skit svårt att veta vad jag ska någonstans.
Gubben säger kör nu vart som hälst,
och jag vet inte vad jag ska ta vägen då.
När han säger åk till grillen borta i Nynäs,
då vet jag inte hur jag ska komma dit.
Konstigt det blir eller hur.
Han har i alla fall väldans roligt.
 
 
Hemma vis sjutiden. Camilla och Thomas ska komma på fika
trodde jag ja, dom hade redan varit där.
Blåst på konfekten vart jag.
Då var det bara att slappa framför TV:n.
 
 
Barna är ute som vanligt och jag är trött och seg.
Nä jag titta på något konstig film
Grims eller något så heter den.
Trött är jag så jag går till sängs
 
God natt.
 
 
 
 
 
 
 
Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0