Lillördag igen :)

 
  
20121010
Harry & Harriet
Grattis
 
 
Arbetsteamet på Rosendalsgården,
Vi jobbar så fantastiskt bra,
Vi är bra :)
 
 
 
  
Varför ska jag envisas med att vakna så tidigt?
Jag behöver sova lite vet jag.
Har en liten känsla av att jag kommer att
bli satan så trött i kväll efter jobbet.
 
Nå ja vanliga rutiner på morgonen tidigt upp,
duschen sen frukost. Inga konstigheter.
Jag känner att det är min lott på morgon kvisten
:).
 
Har haft lite diskussion på mailen om lärarens roll i ett "bråk"
med tonåringar. Kan vara på sin plats att man INTE
står och skriker åt dom, även fast man är så arg att säkringarna går.
Vad är proffsigt när det gäller en lärare, ska man tala om att eleven var bättre förr,
att man gillade eleven bättre förr än nu.
Nä, inte riktigt så kanske, man kan snacka att betygen blir sämre att man
kanske måste komma tillbaka till den gamla arbetsrutinen. 
 
Ja det är inte lätt med tonåringar dom tror sig veta så bra.
Det är väl bara att fortsätta den hårda kampen över
dom och hoppas att man vinner tillslut.
Vilket kommer när de blir äldre och
ser att det var inte som dom trodde.
 
 
Dagens agenda är på följande vis,
några samtal hit och dit,
Åka till jobbet vid 10 tiden.
äta lite lunch 12 och börja jobba 13.
 
Varför jag ska vara på jobbet 11??
Jo jag ska fixa med sol dokumentation innan mitt vanliga jobb :)
Det är just vad jag ska göra.
Hinner ta en fika och kolla runt på
nätet innan jag ska gå.
 
 
På jobbet vart det dokumentation fram till tio i ett,
sen var det bara ut och jobba som vanligt och
kvällen flöt på.
Det uppstod ett lite missöde vid middagen,
det kom ingen potatis till fiskbullarna.
Var är potatisen???
Den var bortglömd :).
Nå ja de boende fick sin middag tillslut
med mos i stället, det gick fortare att fixa :). 
 Vi var dock 45 minuter sena i vårat schema.
Det är ju så att vi har ett tajt schema
för att hinna hjälpa alla 58 st på 8 personal.
Men allt gick fint och jag sluta vid 20.30.
Hej då jobbet :)
 
 
Körde bil hem det är inget som man kan säga om det,
jag kör lika bra som gubben,
han har bara mer erfarenhet av bilkörning så klart.
Vi kommer hem som vanligt och tar en slapp kväll för min del,
gubben spelar jag har ont i varenda led så jag lägger mig på
sängen för att titta på TV:n.
Somnar och alla bekymmer glider bort.
 
God natt
alla min snälla läsare
:)
 
 
 
 
 
 
Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0