Nu kommer helgen

 
20121019
Tove & Tor
Grattis
 
 
Joline
 
 
Hon kan ställa sig upp med
hjälp av ett stöd.
Go Joline
 
Då har jag snurrat i sängen ett antal timmar.
Jag har försökt somna om, men det vill sig inte.
Det är bara att masa sig upp och sen ta tag i en ny dag.
Lite frukost först, kolla mail sen och till sist
 duschen och iväg till jobbet.
Fast de sistnämnda sker senare, jag åker iväg vid 11.07.
Så jag ska väl ha en slapp morgon först.
Jag har några samtal att ta tag i först så det är de enda jag kommer
att göra på förmiddagen.
 
Tänk att det ska vara så förbaskat krongligt
med en bouppteckning som är utan pengar. 
Och hon som är boupptecknaren har tydligen viktigare
uppdrag än att hjälpa mig att få
detta ur värden.
 
Och skattemyndigheten kan inte sätta ynkliga
700 kr på hennes konto så jag kan betala stenen med dom.
Jag plus de som vill vara med av syskon och familj
får ju betala de mesta i alla fall.
 
Svenska pappers kronliga idéer för en vanlig begravning.
Har man inget att göra skaffar man sig lite krångliga regler,
för då kan man prata med folket i telefon hela dagarna.
 
 
Dagen rulla på och kvälls jobbet flöt så där oförskämt bra.
Vi har det bra med tillvaron nu, en andnings paus
som vi är värda alle samens.
Vi hinner med allt runt omkring.
 
 
Jag körde hem Ida i Tullinge, det var
vi som sluta 21.00.
Sen var det bara hem och varva ner.
Och krypa i säng.
 
God natt.
 
 
 
 
Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0