Om 10 veckor är årets sista vecka.

 
121014
Hedvig & Hillevi
Grattis
 
Marie Elfving
Min sjukgymnast
Hon sloss med min onda kropp
 
 
 
Jag vakna av en konstig dröm, mina händer
torkade så mycket att dom föll sönder.
 Hur jag än försökte att hålla i hopp dom gick det inte.
Man såg ben, senor och kött men inget biod.
Jag kunde inte ta i något för då gick dom mer sönder.
 
 
Så när jag vakna, de första var att känna på mina händer,
lite torra men mjuka, bra.
In i duschen ut och smörja varenda del på hela mig.
här ska vi inte vara torra tanter inte,
hahahaha
 
Frukosten var som vanligt fil, musli och en smörgås.
Bör kanske byta till gröt eller så.
Kan vara enformigt med fil varje dag.
Kolla runt på FB, inge särskilt.
Skriva lite i bloggen i stället.
Fixa färdigt korten till gårdagens blogg.
 
 
Ska titta på nyheter och ta en kopp kaffe,
sen är det samtal och åka i väg till Tullinge,
ska träffa sjukgymnasten i dag 10.00.
 
 
Vilka eländiga nyheter det är.
Våld, skit och tråkigheter i hela värden.
Nu får vi allt sätta lite glädje i våra sinnen.
Njut av livet och ha en bra respekt med dig
mot dina medmänniskor.
Vi måste vara olika för att match varandra.
 
Vad trist om alla tjejer gilla grönt, pannkakor,
fin byxor och linne. Grön maskara och grön ögonskugga,
brunt långt hår,
 
Eller alla killar i gråa kostymer med hatt och smal mustasch.
Tråkiga bomulls kalsonger vitt med Y-front.
Ska vi alla se ut så??
 
Eller ska vi leva med att alla är olika men stor respekt mot alla.
Det kan vara en tanke att tänka på.
Vi ska leva tillsammans och kunna vara ute i vår
natur utan att springa på massa skräp.
Vi skall kunna åka kommunalt och sitta bredvid varandra
utan att vara rädda att bli på hoppad.
Vi måste vara rädda om oss alla.
Vi är människorna på jorden som ska ta vara på
moder jord och all som skall leva där.
 
En lite djupare tanke kanske men nödvändig i blan.
Vakna nu och titta runt oss,
Vad händer??
 
 
Så min agenda i dag
 Sjukgymnastik
Färd till jobbet
Jobba
Köra bil hem
Varva ner
sova.
 
Det finns alltid lite småsaker emellan de stora händelserna.
Lunch och annat smått och gott.
Nu på morgon är det lite bädda säng, plocka undan,
sen ta sig ner till centrum för att åka till Tullinge.
 
 
En bökig tid hos sjukgymnasten.
Fasen vad ont jag har i kroppen.
Nu har vi satt igång övningar
som ska förebygga och stärka.
OK, men ska det verkligen göra så ont?
 
 
Äntligen på väg mot jobbet.
Lugnt mak och allt går bra.
Bussen är lite sen så jag hinner med den.
Lugnt på jobbet, ska åka med en boende på
en sjukresa.
Är tillbaka 20 i 4.
En snabb fika sen är det middag som skall serveras.
 
 
Kvällen avslutas kl: 21.00
Nu skall jag köra i regnet hem.
Som en liten dans gick det.
 
 
 
Trött som vanligt och hamnar till slut i sängen.
Sov gott.
 
 
 
 
Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0