Hemma igen

 
SÖNDAG
20121007
Birgitta &Britta
Grattis
 
Till oss
Vi hade en helt underbar
kryssning
jag och min gubbe.
Kärlek
 
Som jag lova ska jag göra en lite resumé på går dagen.
Jag och gubben vart in körda till slussen.
Rickard och Jessica skulle ändå förbi där.
Vi kom dit och knalla upp till avresehallen
för att grunda med en öl och cider.
Först ska jag ha en smörgås och kaffe.
 
 
Gladö gänget och Uppsala gänget kom vid 16.20.
Då var vi alla samlade och vi ska knalla ombord.
Nu var inte städningen klar så vi satt i baren
intog en cider och väntade på att få komma
till hytterna.
 
Mål tiden intogs kl 18.00
Skaldjur på längden, höjden och brädden.
Jag smakade till och med på ostron,
inget jag kommer att beställa eller köpa,
med det gick ann tror jag.
Gubben och Nicklas höll på att dö.
 
Yvette älskar skaldjur, se vad nöjd hon var sen.
Vi satt och åt till 20.30 innan vi sa tack och hej.
 
 
 
 
Då var det kvällen som skulle fixas, lite musik,
dansa och bara njuta av båtresan,
Jo då jag hade lovat att njuta av skräck färden,
Jag hatar att åka båt!
Men med en Lennart i handen och
gubben i andra så gick det utmärkt.
 
Vi beslöt oss att gå och tryna vid 01.30,
för att äta frukost tidigt nästa dag.
Båt frukost är något speciellt,
inte särskilt gott men, båt frukost.
 
 
Några bilder ut på havet skulle vi också hínna med.
 
Min gubbe drog mig till relingen i akter och jag skulle titta på
UTSIKTEN
på Ålands hav
Jo då jag titta och tog till och med kort.
 
 
Fasen vad jag tycker detta är skit oroligt,
jag hade en lätt panik attack där ute.
till slut kunde jag gå in och pusta ut :)
 
 
Lite musikfrågor och ett hålligång av tre killar från båten,
suveränt, dom var så bra.
Lite mer musik av Dante.
Sen lite mixad musik av en DJ.
 
 
Vi kom i land 15.45
Vart upplockade och körda hem.
Trött och lite seg.
sova i min säng
det är guld värd
 
Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0