Sju och trettio till tjugoett noll noll

 
 
20121025
Inga & Ingalill
Grattis
 
Snön
Nu kommer den?
 
 
 
 
Det är tidig torsdagsmorgon och kl är 05.00.
Jag ska väcka tuppen som ska väcka folket kl 06.00
Frukost först i dag, sen duschen.
Det är lite bråttom i dag ska köra till jobbet med
bilen. Gubben börjar 06.30 så han säger att vi hälst ska
vara vid mitt jobb 06.10, vilket vi aldrig är.
 
Nå ja jag börja jobba på morgonen, tidigare än jag skulle.
Jag gillar inte mina åtta mornar, man missar en halvtimme och
det är mycket på morgonen.
Denna dag är lite speciell, det är så länge sen jag jobba två pass.
Men i dag händer det, jag slutar 21.00.
Det har varit ett högt tempo sen i morse
och hela kvällen. Jag var ganska mör vid middagen.
 

Till sist blev kl 21 och jag kunde åka hem.
Jag fick inte köra bilen och vart  grinig som fan.
Det är så hemskt halt och vi kommer att åka
av vägen om du kör säger han.
Men ... VA ...varför skulle jag åka av vägen?
Då kommer jag alltså inte kunna köra bil på vinter.
Nej det kommer du inte säger han, kul kille.
 
Hemma
jag ville inte sitta och titta på fil med båt flykting,
han kan sitta själv.
Jag gick och lade mig
punkt.
 
 
Godnatt
 
 
Slut i rutan
 
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra.

//super granny


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0